Dnes, kolem 1/2 druhé ráno jsem se
vrátil z německého Mannheimu. Startoval jsem tam včera v městském
maratonu, konaném jako součást série závodů Handbike Trophy.
Hned na začátku vám mohu prozradit, že takový pořadatelský
bordel jsem ještě nezažil. A to ani loni v Görlitzu, kdy jsem si
myslel, že horší už to být nemůže. Jak jsem se mýlil....
Ze začátku vypadalo všechno v
naprostém pořádku. Parkování poblíž startu podle propozic.
Prezentace, záchody, warm-up zóna. Všechno v pohodě. To, že pak
volali
na start podle nějakého, mě neznámého klíče, to jsem čekal. To, že budu startovat ze sedmé řady už ale ne. No co, mám s tím zkušenosti, vím, že to chce propracovat se rychle na čelo závodního pole a pak už se jen udržet, to už jsem zažil mockrát.
na start podle nějakého, mě neznámého klíče, to jsem čekal. To, že budu startovat ze sedmé řady už ale ne. No co, mám s tím zkušenosti, vím, že to chce propracovat se rychle na čelo závodního pole a pak už se jen udržet, to už jsem zažil mockrát.
A tak to také začalo. Na start se
postavilo necelých 80 handbikerů a handbikerek. Hned po startovním
výstřelu jsem se snažil dostat se co nejvíce dopředu. Asi po
jednom kilometru už jsem měl kontakt se špičkou. Ale hned tam se
také stala první kolize. Někdo, prý snad Kim Klüver
Christiansen, se v otočce o 180° převrátil na bok. Byl jsem v té
chvíli za ním, ale podařilo se mi vjet na chodník a po vnější
straně ho objet. Zase jsem si docvakl špičku závodu a říkal si,
jak dobře se mi jede. Po dalším necelém kilometru přišla znovu
otočka o 180°. Někdo přede mnou se tam zarazil o obrubník
chodníku a značně zpomalil několik závodníků za ním, mě mezi
nimi.
Začal jsem stíhat vzdalující se
skupinu závodníků, ale už jsem to nedokázal. Pochytal jsem
několik kluků, kteří od té skupiny odpadli, nebo byli zpomaleni
stejně jako já a asi v šesti-sedmi členné skupině jsme
pokračovali v závodu. První skupinu tvořilo 8 závodníků a my
tak bojovali o pozici v první desítce. Všechno fungovalo, až na
časté „wohin?!“ tedy „kudy?!“, protože nová trať závodu
byla velmi členitá a vedla často po úzkých a spletitých
uličkách a pořadatelé nezřídka zapomínali ukazovat kudy
pokračovat. Asi na 29-30. kilometru jsem spolu s Tobiasem Knechtem
roztrhli skupinu, ve které jsme jeli a pokračovali sami v boji o
devátou a desátou pozici. Vypadalo to výborně.
Jenže pak se to nějak zvrtlo.
Najednou jedeme mezi auty a víme, že jsme špatně... Zastavili
jsme, začali se otáčet a v tu chvíli už nás dojíždí ti,
kterým jsme před chvílí unikli. Vracíme se zpátky na trať a
potkáváme další a další handbikery a začínají se objevovat i
inlinisté. Nikdo neví kudy kam. Zkoušíme další odbočku, zase
špatně.... Když jsme se dostali zpátky na trať, ocitli jsme se
ve valkém balíku inline bruslařů a pohyb mezi nimi byl velmi
nebezpečný. Z celé naší velké skupiny se tak dopředu dostali
jen ti, kteří měli zrovna štěstí na nějakou tu mezeru před
sebou. Vůbec nemá cenu komentovat mé umístění, stejně jako
umístění většiny závodníků, protože to byl prostě obyčejný
zmatek.
Jen pro zajímavost přikládám záznam
mezičasů z 13,5km – 23km – 32,8km a z cíle. Na tomto záznamu
můžete vidět, jaký nepořádek na trati panoval. Časomírou na
13,5km nás projelo 69 mužů, na dalším mezičasu ale jen 53,
potom nás bylo změřeno 64. Ve výsledkové listině je poslední
muž na pozici 47. Kam se poděli ostatní závodníci, nevím.
Prostě nevím. Vypadá to, že trať byla velmi variabilní a často
nevedla přes časomíru.
![]() |
mezičas 13.5km |
![]() | ||
mezičas 23km |
![]() |
mezičas 32.8km |
![]() |
čas v cíli |
A abych nezapomněl, ujetá vzdálenost
dělala, podle mého sporttestru, 44,6km. Co dodat, na maraton je to
docela dost...
Fotogalerie: dodám..
Žádné komentáře:
Okomentovat