Po absolvování závodů v německém
Kolíně nad Rýnem jsme se s Tomášem Mošničkou přesunuli do
belgického Ostende, kde se připravoval Světový pohár v
cyklistice tělesně postižených. Hned po našem příjezdu, v
úterý 17.5. měl Tomáš zdravotní klasifikaci. Bylo potvrzeno
jeho zařazení do MH3. Moje zdravotní klasifikace byla naplánována
na čtvrteční odpoledne. Ve středu jsme vyrazili na společný
trénink v okolí lázeňského města. Oba jsme měli unavené ruce
a ani jednomu z nás to moc nejelo.
Ve čtvrtek jsem si odbyl klasifikaci a
bylo definitivně potvrzeno, že náležím do kategorie MH4. Od 16
hodin byl naplánován oficiální trénink na trati, která byla
shodná pro časovku i pro silniční závod. Tohoto tréninku jsme
se oba zúčastnili. Trať brzy po startu zahybala mezi domky na úzké
betonové a dlážděné uličky. Asi jeden a půl kilometru samá
zatáčka do pravého úhle nebo prudší. Poté opouštěla
technickou pasáž a napojovala se na hlavní silnici vedoucí z
Ostende. Kvůli své poloze mezi poli a loukami byla v této asi 7km
dlouhé části vystavena tradičně silnému přímořskému větru.
Já i Mošna jsme cítili, že ruce už začínají fungovat a jede
se nám ve srovnání s předcházejícím dnem dobře.
![]() |
Rozjetí před časovkou |
V pátek odpoledne jsem se stavěl na
start 16 a ½ kilometru dlouhé časovky. Měl jsem trochu obavy z
průjezdu technické části. Přeci jen, handbike není klasické
kolo a v zatáčkách ho nemůžete naklopit, takže při příliš
rychlém průjezdu zatáčkou hrozí převrácení.
Šikany v vilové čtvrti Ostende jsem
zvládl dobře a vyjel na hlavní silnici. Nejdříve krátký úsek
proti větru, zatáčka o 120°, poměrně dlouhý úsek po větru,
otočka o 180°, a zpátky do města na START/CÍL. Držel jsem
slušný výkon kolem 210-215W. Druhé kolo po stejné trati a
konečně cíl. Cítil jsem, že ruce jely slušně a i s dechem a
tepy jsem na tom byl celkem dobře. Na druhou stranu, v cíli časovky
bývám unavenější, takže jsem měl pocit, že jsem ze sebe
nevydal všechno, co jsem mohl. Můj čas změřila časomíra na
29:23 a já se umístil na 20. místě. Odstup za prvním Merkleinem
byl poměrně brutální tři minuty. Na druhou stranu, na první
desítku už to tak daleko nebylo. Doufám, že moje forma letos
ještě poroste a moje výsledky budou lepší.
![]() |
Silniční závod |
![]() |
Silniční závod |
V sobotu v podvečer startoval silniční
závod na 58,5km, tedy 7 kol. Řazení na start bylo poněkud
chaotické, ale mě se podařilo zajistit slušnou startovní pozici
asi ve 4. řadě. Hned po startu odbočoval peloton asi 32 závodníků
mezi domky. Tam se kvůli úzkým uličkám natáhl do dlouhého
hada. Za každou zatáčkou bylo nutné spurtovat a dotahovat krátkou
ztrátu. Po vyjetí na širokou hlavní silnici se mi to bohužel již
nepodařilo. Silný protivítr a rychlý nástup vedoucích závodníků
byli příliš silnými soupeři. V roztrhaném pelotonu se vytvořilo
několik skupin, částečně na základě výkonnosti a technické
zdatnosti a částečně na základě štěstí při řazení na
startu.
![]() |
Závěrečný spurt |
Já byl členem asi šestičlenné
skupiny. Bohužel spolupráce jejích členů byla mizerná. Každý
se snažil být co nejvíce v čele skupiny, ale zase ne tak, aby
musel skupinu táhnout. Výjimkou byl Španěl Berchesi Mancione,
který jediný se snažil táhnout v podstatě pořád. V prvních
dvou kolech jsem se snažil střídáním a následným odpočinkem
na ocasu skupiny donutit ostatní k jízdě ve stylu týmové
časovky. Bohužel se to neujalo. Berchesi Manzione se stále snažil
být na první nebo druhé pozici a skoro to vypadalo, že před sebe
nechce nikoho pouštět, naopak ostatní zase nechtěli střídat. To
se netýkalo Poláka Wandachowicze, který se o to v předposledním
a posledním kole snažil. Já se naopak v posledních kolech do
vedení skupiny moc nehrnul, protože mi přišlo nesmyslné prát se
se Španělem nebo Polákem o vedení ve skupině, když se jim
nechce smysluplně spolupracovat. Tohoto svého „nenáročného“
stylu jízdy v druhé polovině závodu jsem využil ve finiši, kde
se mi podařilo členy naší skupinky přespurtovat a obsadit tak
celkové 18. místo. S tímto výsledkem nejsem příliš spokojen,
chtěl jsem se, vzhledem ke konkurenci, podívat někam ke konci
první patnáctky.
![]() |
Výsledky časovka |
![]() |
Výsledky silniční závod |
V neděli ráno jsme vyrazili směr
Praha a patří se poděkovat starému Citroenu za to, že více než
1000km dlouhou cestu zvládl bez problémů.
Žádné komentáře:
Okomentovat