čtvrtek 26. září 2013

Para-cycling European Cup – Praha Strahov

V sobotu 21. a v neděli 22. září hostil pražský Strahov Evropský pohár handicapovaných cyklistů. V sobotu bylo na pořadu dne kriterium na 8 kol a v neděli se jela časovka na 2 kola. Každé kolo měřilo přibližně 4 km. Nepočítal jsem s dobrým výkonem, protože přesně šest dní před sobotním
kriteriem jsem dobral antibiotika, doléčil zánět močového měchýře a můj trénink během tohoto necelého týdne za mnoho nestál.


V sobotu před závodem, během rozjíždění, mi prasklo brzdové lanko, takže jsem se místo přípravě na závod věnoval servisu kola. Jen tak tak jsem stihl start. Moje díky patří Honzovi Tománkovi, který mi, vybaven potřebnými náhradními díly, poskytnul nový bowden i nové lanko. Obvykle tyhle věci vozím s sebou, ale zrovna v Praze jsem je neměl, prostě smůla.


Odstartovali jsme společně s kategorií MH2. Hned po startu se vedení ujali čtyři naprosto suverénní Poláci, v čele s Rafalem Wilkem. První kolo jsem se držel s Wandachowiczem, ale během druhého kola jsem to vzdal. A přitom tento závodník patřil původně mezi kluky, kterých jsem se chtěl udržet a kterým jsem chtěl konkurovat. Zbytek závodu jsem tak jel jako časovku sám. Potěšilo mě, že asi půl minuty za mnou jedoucí skupina, ve složení Tomáš Mošnička, Dano Kukla a Péťa Šelinga, mě během celého závodu nebyla schopna dojet ani přes to, že kluci spolupracovali. Nepotěšilo mě, že v sedmém kole se kolem mne prohnal Rafal Wilk, a závod tak pro mě skončil o jedno kolo dříve. Kopce tomu mrňavému handbikerovi skutečně jdou. Skončil jsem tak na páté pozici v kategorii MH3 za 1. Wilkem, 2. Skryzpinskim, 3. Gierou a 4. Wandachowiczem. A protože všichni závodníci z ostatních kategorií skončili až za mnou, dojel jsem také na celkovém pátém místě.

Printscreen záznamu ze sporttestru - Kriterium

V neděli nás čekala časovka. Nemám časovky rád a neumím je jezdit. Určitě jsem to tady už dřív psal, a nic se od té doby nezměnilo. Navíc jsem to v sobotu trochu přehnal, takže mi nedělní časovka už tak „dobře“ jako kriterium v sobotu nevyšla. V prvním kole mi to docela jelo, ale ve druhém kole mi došly síly a tak jsem skončil nejen za Poláky, ale i za Šelingou a Kuklou, což mě docela mrzelo. Sice to bylo jen o pár vteřin, ale na to se nikdo neptá. Doufám, že se mi povede oplatit jim tuto porážku za 14 dní ve slovenských Košicích, kde se jede Maraton Mieru.

Printscreen záznamu ze sportestru - Časovka

Trať na Strahově je velmi náročná. Dlouhá stoupání se střídají buď s prudkým stoupáním nebo s velmi prudkým sjezdem s náročnými zatáčkami. V podstatě ani na chvíli si tady neodpočinete. Buď makáte do kopce nebo máte stažený zadek a snažíte se udržet na trati v prudkém sešupu.

Fotografie ze sobotního kriterka si můžete prohlédnout na Rajčeti ZDE a z nedělní časovky ZDE

Výsledky: Sobota   Neděle



Žádné komentáře:

Okomentovat