středa 26. dubna 2017

EHC Rosenau – 15.4.2017

První závod letošní sezony. Byl jsem hodně nervozní, protože jsem v zimě poněkud změnil trénink a potřeboval jsem si ověřit, jestli to byla změna k lepšímu nebo k horšímu. Konkurence je v Rosenau pravidelně na vysoké úrovni, takže jsem věděl, že se budu mít s kým srovnávat.

Startovali jsme v 11:00 a díky řazení podle celkových výsledků EHC v loňské sezoně jsem měl velmi dobrou pozici v 1. řadě. Hned po startu následuje kruhový objezd, který
má tendence peloton natáhnout a roztrhat. Přesto, že se jede na 44km, bývá to hned od začátku hodně rychlé a je potřeba nezaváhat a udržet se co nejvíce v předu. Ve vedoucí skupině jsem se držel až do posledního kola.

Před startem

Ve chvíli, kdy jsem byl na špici pelotonu se přese mne převalil Jonas Van de Steene. Pokusil jsem se jeho nástup zachytit, ale po pár desítkách vteřin jsem věděl, že to nemá smysl. Zvolnil jsem a nechal se vystřídat v pronásledování. Tento krátký, ale velice náročný úsek mě málem stál místo v první skupině. Naštěstí čelo zpomalilo, protože dostižení Van de Steena bylo nereálné a ve hře stále ještě byla druhá a třetí pozice a tak se začalo trochu taktizovat.

Start


Poslední kilometr se tempo neustále zvyšovalo, namísto krátkého spurtu se tak do cíle řítila celá desetičlenná skupina. Van de Steene byl už asi minutu v cíli, když jsme finišovali. V tu samou chvíli se ale v prostoru cíle nacházely i dvě závodnice kategorie WHO2. Věděly o nás a snažily se držet při straně, ale to bohužel nepomohlo. Viděl jsem už před cílovou čarou, že se schyluje k problémům. Jen díky tomu, že jsem začal včas brzdit, jsem se jim vyhnul. Ital D'onofrio je zřejmě v zápalu boje zřejmě přehlédl a vyhnul se jim tím, že prudce odbočil doleva. Tím narazil do vedle něj jedoucího handbiku. Tak spustil řetězovou reakci, na jejímž konci byl Joseph Fritsch naražený v bezpečnostních bariérách. Josephovi se na rozdíl od jeho kola naštěstí nestalo nic vážného. Přežil nehodu s odřeninami a naraženinami. Já protnul cílovou čáru na 11. pozici. Kvůli diskvalifikaci D'onofria jsem nakonec 10.

Byl to pro mě velmi zajímavý závod, který mi dává naději, že zimní trénink nebyl špatný a moje forma roste. Zapomněl jsem bohužel zapnout sportovní kameru na mé přilbě, takže mohu zveřejnit pouze video, které jako divák u trati natočila moje úžasná žena.

Výsledky: Handbikesport.de
Video: Youtube.com


Žádné komentáře:

Okomentovat