středa 9. května 2012

Memoriál Karla Raise 5.5.2012


    Jako každý rok počátkem května, konal se i letos v Lounech Memoriál Karla Raise. Jedná se o 15ti kilometrový běh zdravých běžců a zároveň také stejně dlouhý závod handbike. Tradičně se na tomto opravdu povedeném podniku schází kompletní špička české handbikové scény. Ani letos tomu nebylo jinak. Z nejlepších závodníků chyběl letos snad jen Vašek Antal, který ráno nenastartoval
auto; i takové nepříjemnosti se bohužel stávají. Kdyby v Lounech byl, byl by svědkem velmi vydařeného závodu.
    Startovalo se v 11 hodin od elektrárny v Počeradech. Závodníci se většinou připravují v Lounech a cestu na start berou jako rozjetí, to se málem stalo osudným Aničce Oroszové, kterou potkal cestou na start defekt předního kola, naštěstí se jí povedlo včas sehnat její doprovod a tím i servis a start na poslední chvíli stihla.
    Od začátku závodu se na čele vytvořila asi osmi až devítičlenná skupina, která nasadila poměrně vysoké tempo. Když jsem se pohyboval ve skupině, neměl jsem s rychlostí problém, ale když jsem se dostal na čelo a udával tempo, měl jsem toho vždy po třiceti vteřinách dost a musel jsem si dát oddech za někým v závěsu. Jak bylo prvních pár kilometrů rychlých, tak se mi zdálo, že zhruba v první třetině se tempo na čas zklidnilo a začalo se trochu taktizovat. Toho využili dva kluci, jedním z nich byl Baran a tím druhým si nejsem jist, myslím Kukľa a pokusili se o únik. Ten jim naštěstí nevyšel, protože nikdo ze zbytku skupiny, si na takto krátké trati, nechtěl nechat ujít finálový spurt o první míso. Po zbytek závodu zůstalo tempo poměrně vysoké, což se projevilo také, na české poměry, velmi dobrým výsledným časem.
    Ze zahrádkářské kolonie se na hlavní silnici Benátky vjíždělo pod mým vedením, což se mi stalo osudným, protože ve závěrečném stoupání přes most Veslařů a v Žižkově ulici, mě několik ostatních kluků ze skupiny předjelo. Přesto, že jsem se snažil obsadit co nejlepší místo a do Masarykových sadů vjížděl opravdu hraniční rychlostí a za maximálního vypětí, úzká cesta s několika ostrými zatáčkami, která vede do cíle, mi zkomplikovala spurt a časomíra tak ukázala, že jsem skončil na celkovém 5. místě.
    Celý závod pro sebe ale i tak považuji za více-méně vydařený. Nerad bych zapomněl poděkovat organizátorům za úžasnou atmosféru celé akce a samozřejmě za perfektní organizaci. Jako zajímavost přikládám ještě printscreen ze sportestru, na kterém můžete vidět, jak hluboko jsem si ve spurtu hrábl, když se moje tepová frekvence vyšplhala až na neuvěřitelných 190 t/m. čímž jsem si stanovil novou Tfmax.

Celkové výsledky zde: www.sportovniservis.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat