čtvrtek 26. dubna 2012

DA-BA 22.4


   Vzhledem k tomu, že jsem před 14ti dny, stejně tak jako minulý týden absolvoval o víkendu závody, podařilo se mi až tuto neděli zúčastnit se tradiční silniční časovky pro zdravé cyklisty pořádané sportovním klubem DA-BA. Celkem pravidelně se účastním silničních závodů pořádaných tímto klubem, především kvůli velmi přátelské, snad až rodinné atmosféře jednotlivých akcí. Pokud se nepletu, tak tuto tradici začal Honza Tománek, ke kterému se poté přidal Tomáš Mošnička,
Radek Fabián a nakonec i já.
    Spolu s Tomášem Mošničkou jsme se tentokrát postavili na start 8km dlouhého souboje s chronometrem z Dobrošovic do Janova. Teplota okolo 8°C a protivítr nejsou podmínky, ve kterých bych si liboval, naštěstí ani Tomášovi zřejmě nevyhovovaly. Odstartoval jsem minutu po Tomášovi a doufal, že se mi povede dotáhnout se mu na dohled. Když se mi to, v dlouhém stoupání, podařilo, využil jsem této výhody a Tomáše nejen dojel ale dokonce i předjel. Povedlo se mi tak vyhrát s časem zhruba o minutu a čtvrt kratším.
    Další novinkou tohoto týdne je nový přírůstek do rodiny. Vzhledem k tomu, že se snažím zkvalitnit svůj trénink a namísto ježdění podle pocitu, mu dát více vědecký základ, pořídil jsem si konečně sporttestr s tepovkou. Takový sporttestr samozřejmě není samospasitelný. Musíte při práci s ním vycházet z nějakých, pokud možno, přesných údajů o maximální tepové frekvenci, o aerobním a anaerobním prahu a dalších podobných hodnot.
    Nikdy jsem nepodstoupil sportovní zátěžové testy a tak jsem se začal pídit po laboratoři, kde bych se jim mohl podrobit. Když jsem loni slyšel vyprávět Vaška Antala o tom jak jeho testy probíhaly, zhrozil jsem se a snažil se sehnat takovou laboratoř, kde bych je mohl absolvovat na svém handbiku. Konec konců, na internetu jsou ke zhlédnutí videa polských, německých a jiných kluků, kteří se nechali testovat právě takto. Bohužel, nepovedlo se mi v ČR najít laboratoř kde by to šlo.
    Než se mi to povede, nebo než se smířím s testováním v sedě, přivázaný prostěradlem k židli, pokusím se stanovit si tyto hodnoty sám. Začal jsem výpočtem Tfmax podle vzorce 214 – 0,8 * 39(můj věk) = 182,8. Tento výpočet jsem se pokusil ověřit také empiricky a skutečně jsem v testu, který spočívá v trojnásobném následném zrychlování a odpočívání do táhlého kopce, kdy poslední zrychlení je skutečně na kost, dosáhl hodnoty něco málo přes 183. V nejbližších dnech se chystám na Conconiho test na určení anaerobního prahu, snad se to povede. Je to úžasná hračička, tenhle sportestr, namísto sledování silnice a vyhýbání se, ve Středočeském kraji tak častým, dírám, pořád koukám na displej a sleduji jestli, a jak rychle mi bije srdce.

Žádné komentáře:

Okomentovat