čtvrtek 26. července 2012

Jsem mistr ČR!


    O víkendu 14. a 15. července se v Hustopečích, malebném moravském městě, konalo mistrovství České republiky v cyklistice tělesně postižených. V sobotu bylo na programu silniční kriterium středem města a v neděli se jela časovka vedoucí blízkou obcí Němčičky.
    Do sobotního kriteria startovaly handbiky ve vlnách podle kategorií, vždy s odstupem 30 vteřin. Před závodníky bylo 11 kol á 2,4km. První se vydali na trať jezdci kategorie MH3. Standa Bíza se hned po startu pokusil o rychlý únik, který jsem zvládl během prvního kola s vypětím
všech sil stáhnout. V krátkém ale poměrně prudkém stoupání kousek za startem jsem Standu dokonce předjel. Když jsem po chvíli ve zpětném zrcátku zkontroloval jeho pozici, zjistil jsem, že už za mnou není. Ještě přibližně jedno kolo jsem jel celkem intenzivně, ale poté jsem se zklidnil a přestal plýtvat silami. Říkal jsem si, že pokud mne Standa dojede, bude ze stíhací jízdy unaven a já budu mít oproti němu výhodu. Někdy v šestém nebo sedmém kole mě ale dojeli rychle jedoucí Honza Tománek a Vašek Antal, oba z MH2. Spolu s nimi jsme pak odkroužil zbylá kola. V posledním kole, kdy jsem už věděl, že mě na pozici prvního v mé kategorii nikdo neohrozí, rozjel jsem Honzovi s Vaškem dlouhý spurt a dotáhl je až do dlouhé rovinky, kousek před cílem. Tam, jako první nasadil do finálového spurtu Vašek a Honza již nestihl na jeho nástup dostatečně rychle zareagovat. Celkovým vítězem kriteria se tak stal Vašek Antal před druhým Honzou Tománkem, já jsem dojel na celkovém třetím místě. Ve své kategorii jsem se ale stal Mistrem České republiky a splnil se mi tak jeden z mých snů.

Printscreen záznamu sportestru z kriteria

     V neděli dopoledne nás čekal desetikilometrový souboj s chronometrem. Na této poměrně krátké trati jsem si věřil a doufal v první, maximálně druhé místo. Přeci jen se závod konal v blízkosti Standova bydliště a já tak předpokládal, že trať, kterou jsem neznal, bude mít Standa dobře najetou. Okamžitě po startu jsem ale věděl, že mě čeká neuvěřitelně těžký závod. Ruce mi obrovsky ztěžkly a i na rovinkách jsem měl problém udržet alespoň „rozumnou“ rychlost. Do kopce jsem se vyloženě protrápil a ani v závěrečném sjezdu jsem nejel lehce. Možná za to mohla únava z předchozího deštivého dne nebo to byl následek prochladnutí, nevím. Každopádně první místo v kategorii MH3 zaslouženě získal Standa Bíza, druhý dojel Dano Kukla a já skončil na bronzové pozici. 

Printscreen záznamu sportestru z časovky

Nerad bych opět zapomněl poděkovat organizátorům za perfektně organizačně zvládnutý podnik. 

Fotogalerie ze závodu najdete zde: www.cphandbike.cz
  

Žádné komentáře:

Okomentovat