pondělí 19. srpna 2013

Železný dědek 2013 – Mistr České republiky

Podařilo se mi získat další titul Mistra ČR – tentokrát v silničním závodě handbike!


Mám tak oba mistrovské tituly ve své kategorii a navíc jsem byl v obou závodech nejrychlejší napříč všemi kategoriemi handbike.


Včera, tedy v neděli 18.8.2013 se konal další ze závodů ČPH, navíc závod nejvyšší kategorie – závod o Mistra ČR. Jel se jako součást tradičního
silničního Železného dědka, pořádaného čerčanským cyklistickým klubem ČESYK. Letos poprvé byla trať pro handbiky v kategorii MH2 a MH3 prodloužená na dvě kola, tedy 50km. Kluci z kategorie MH1 a holky jeli kolo jedno – 25km. Myslím, že tyto vzdálenosti jsou pro nejdůležitější závod série zvoleny výborně, dokáží totiž dostatečně prověřit formu každého účastníka.


Závod začíná táhlým stoupáním, do kterého jsme vyrazili všichni společně. Asi po dvou až třech kilometrech, před vrcholem stoupání se peloton začal výrazně tenčit. Brzy jsme na špici zůstali jen dva, Honza Tománek a já. V této sestavě jsme společně objeli celé první kolo. Nejeli jsme úplně nadoraz, šetřili síly vzájemně se oťukávali. Honza byl lepší ve stoupáních, já rychlejší ve sjezdech. Této své přednosti jsem proto chtěl využít ve druhém kole. Plánoval jsem pokus o únik v některém z klesajících úseků trati. Předpokládal jsem totiž, že by mě Honza mohl v závěrečném spurtu do cíle, do kterého se asi dva a půl kilometru stoupá, porazit.


K tomuto scénáři ale nakonec nedošlo. Během stoupání do druhého kola, ne příkrého, ale táhlého a asi 6km dlouhého, přišla na Honzu velmi silná krize. Asi po 4 kilometrech jsem v zrcátku zjistil, že začíná pomalu ale jistě zaostávat. Když na mě ztrácel asi 5 metrů, nastoupil jsem a na vrcholu stoupání ho za sebou už neviděl. Jednou z vlastností trati je výrazná členitost, nejen výšková. Díky neexistenci dlouhých úseků jsem tak do konce závodu nemohl kontrolovat Honzův odstup a snažil se proto udržet vysoké tempo. Tento postup se mi vyplatil a do cíle jsem dojel jako první s neuvěřitelným náskokem více než 13 minut.
Printscreen záznamu ze sporttestru

Velkou výzvou byl tento závod pro kluky z MH1, kteří se s kopcovitou tratí, navíc ve vysokých teplotách, porvali na výbornou.


Škoda, že na startu chyběli další silní handbikeři, Zbyněk Švehla a Tomáš Mošnička, závod by byl určitě napínavější. Vaška Antala zklamala technika a donutila ho odstoupit po prvním kole.


Na závěr nesmím zapomenout poděkovat pořadatelům z ČESYKu za další skvělý ročník Železného dědka. Technické zajištění, výjimečná atmosféra, spousty fandících diváků, vše dokonale fungující – to je prostě možné zažít jen na Dědkovi! Díky!

Článek na CATHS.CZ
Článek v Benešovský deník
Výsledky Championchip



Žádné komentáře:

Okomentovat