pondělí 15. července 2013

Mistrovský titul v silniční časovce ČPH 2013

Podařilo se mi získat titul Mistra ČR v časovce handbike!

Můj letošní čas je zatím nejrychlejší český čas zajetý na této trati.

Tento víkend – v sobotu - se konalo Mistrovství ČR v časovce handbike. V neděli jsme pak pokračovali silničním kriteriem v ulicích Hustopečí.

Sobotní časovka se jela na 10km dlouhé trati, se startem i cílem u hotelu
Kraví hora. Výškový profil trati, který si můžete prohlédnout na přiloženém printscreenu záznamu ze sporttestru, vypovídá o tom, že to rozhodně není trať snadná. Začíná se 2,5km dlouhou mírně zvlněnou částí, která přechází do pěkně jedovatého tříkilometrového stoupání, ze kterého se nakonec klesá do cíle.

Poučen ze své poslední časovky v Lounech, kterou jsem nezvládl svým příliš taktickým přístupem, rozhodl jsem se jet opravdu naplno. Ta první rovinatá část byla celkem fajn, projel jsme jí rychle a bez pocitu významnější námahy. Zato v následujícím stoupání jsem trpěl, a to o to víc, že v nadcházejícím klesání jsem si nemohl odpočinout, ale musel stále udržovat co nejvyšší rychlost. Sporttestr mi v cíli ukázal celkový čas 19:30 a nejvyšší dosaženou rychlost 71km/h.
Printscreen záznamu ze sporttestru - časovka

V neděli jsme se přesunuli z Bořetic do Hustopečí a čekalo nás krátké kriterium na ?deset? kol ulicemi města. Těch deset kol je s otazníkem. V propozicích bylo totiž uvedeno kol jedenáct a jejich počet se měnil na deset až těsně před startem. Navíc, jako naschvál, mi nebyl zvoněn průjezd do posledního kola a já jich tak ve skutečnosti projel původně plánovaných jedenáct.

Odstartovali jsme hromadně, ne jako v minulých ročnících ve vlnách, a bylo to tak dobře. Závod byl zajímavější, díky početnějšímu závodnímu poli. V prvních kolech se nic moc nedělo. Až ve třetím kole se vedoucí skupina zredukovala, především díky nehodě Honzy Tománka, který nezvládl ostrou zatáčku a ve vysoké rychlosti narazil do bezpečnostních bariér. Na čele závodu jsme tak pokračovali ve třech, spolu s Mošnou a Vaškem Antalem. Všichni jsme perfektně spolupracovali, střídali se ve vedení a udržovali tím vysokou rychlost. Obava z dostihnutí ostatními nás donutila netaktizovat a makat. Toto vysoké tempo neustál jako první Tomáš Mošnička a kolo před cílem také Vašek. Dojel jsem si tak pro první místo a to s poměrně zajímavým náskokem.
Printscreen záznamu ze sporttestru - kriterium

Obrovský dík patří, jako tradičně, všem organizátorům, v čele s ředitelem závodu Standou Bízou. DÍKY bylo to super!

Fotogalerie: mjmp.rajce.idnes.cz
Článek na CATHS.CZ
Článek v Břeclavském deníku: Břeclavský deník
Výsledky: Časovka    Kriterium

Žádné komentáře:

Okomentovat