neděle 20. dubna 2014

EHC Rosenau 19.4.2014

Včera, v sobotu 19.4, jsem se účastnil svého letošního prvního závodu. Byl to závod série Evropského poháru – EHC ve francouzském Rosenau. Ve stejném termínu se bohužel konal také úvodní závod ČPH v Pardubicích a věřte mi, že vybrat si jen jeden z těchto dvou závodů nebylo lehké. Rád bych si zajel oba. Když si ale vybrat musím, a když mám letos díky teplému jaru najeté nějaké ty tréninkové kilometry, dám přednost
závodu s obrovskou konkurencí a účastí více než dvou set handbikerů.

Podle předpovědi počasí mělo ve Francii během závodu pršet a teplota se měla pohybovat pod deseti stupni Celsia. Ta část s deštěm naštěstí nevyšla, jen teplota nepřelezla stupňů 8. Nerad jezdím v zimě, ale alespoň bylo sucho.

Závod mojí kategorie MH4 (dříve MH3) odstartoval v 11 hodin a na startu stálo 49 prokřehlých cyklistů. Klíčovým prvkem v Rosenau jsou kruhové objezdy. První je asi 150m za startem a funguje jako takový eliminační trychtýř. Nejsi tam v čas, musíš před tím zúžením zpomalit, protože jinak tě to semele... Startoval jsem z páté řady a věděl jsem, že když se neposunu dopředu alespoň o deset pozic, dřív než přijde ten první objezd, jsem v pytli. Povedlo se mi to a já se udržel v první, zatím ještě docela velké skupině. Asi dva kilometry za první obrátkou se skupina rozdělila na dvě části kvůli nehodě jednoho ze závodníků. Měl jsem štěstí a pokračoval dál v první skupině tvořenou asi 16ti lidmi. Tato skupina se až do konce závodu nezměnila.

Nikdo z favoritů se nijak výrazně nesnažil balík roztrhat a všechny drobné pokusy o únik, byly rychle stáhnuty. Nejtěžšími okamžiky byly vždy výjezdy z kruhových objezdů, kdy se právě ty pokusy o únik odehrávaly. Proto taky můžete na printscreenu záznamu ze sporttestru vidět, jak má TF a rychlost v pravidelných intervalech kolísají. Nejnáročnější částí závodu byl závěrečný spurt. Balík se řítil do cílové rovinky opravdu rychle, moje tepová frekvence a rychlost při průjezdu cílem, byly 193 t/min a 48,5km/h. 

Printscreen záznamu ze sporttestru

Podařilo se mi vybojovat 12. pozici a považuji toto umístění za nejlepší v mé dosavadní sportovní kariéře. Jistě, už jsem se v EHC postavil i na stupně vítězů. Ale dokončit závod s odstupem 2 vteřiny na vítěze! A to ještě na takového borce, jakým je Joël Jeannot a ve společnosti tak významných jmen jako Wilk, Skrzypinski, Jeffré..., to je pro mě prostě paráda.

Zde si můžete prohlédnout několik fotografií z Rosenau: ZDE
Výsledky: ZDE

Za 14 dní se chystám do Loun na tradiční Memoriál Karla Raise a opravdu se těším na nový kvalitní povrch. Prý je čerstvě vyasfaltováno i „v zahrádkách“, to bude mazec...



1 komentář:

  1. Mirku, gratulujem k super výkonu. Uvidíme sa v Lounech :-)

    OdpovědětVymazat