pondělí 16. června 2014

EHC Rzeszow 2014 - 4.místo

Série závodů Evropského poháru handbike – EHC pokračovala tento víkend v polském Rzeszowě. Na programu byly dva závody. Sobotní časovka a nedělní městské kriterium. Oba závody se jely na stejné trati – přibližně 4,5km dlouhém okruhu. Časovka – 3 okruhy, kriterium – 9 okruhů. Rovinatý profil s jedním asi 500 metrů dlouhým stoupáním.

Závody byly perfektně organizačně zvládnuté. Na trati, u každého přechodu pro chodce,
u každé změny směru, na každé křižovatce, byli buď policisté nebo dobrovolníci v oranžových tričkách. Ubytování v hotelu Hilton Garden Inn bylo přímo u startu/cíle a v blízkém okolí byly další možnosti ubytování. Všechno pěkně po ruce. Ulice, nebo spíš vlastně třídy, na kterých se závod jel, měly perfektní, evidentně nový povrch. Jen ta teplota kdyby odpovídala alespoň trochu více ročnímu období. Nedělních 12°C bylo skutečně nepříjemných.

Cesta, ze které jsem měl tak trochu strach, byla v pohodě. Skoro až do Rzeszowa vede nová polská dálnice. Je výrazně kvalitnější než česká D1 a povolená rychlost je na ní 140 km/h. Z Prahy jsem byl na místě za zhruba 7 hodin.

Sobotní časovka startovala v 9:30 hod. Já byl na řadě v 10:17. Mou kategorii MH4 jednoznačně ovládl Rafal Wilk. Druhý skončil Giovanni Achenza, třetí Zbigniew Wandachowicz. Já obsadil nepopulární 4. tedy bramborové místo. Získal jsem tím ale cenné body do Evropského poháru. 

Časovka

Stejný scénář – tedy pořadí prvních čtyř, se opakoval i v nedělním kriteriu. S nejlepšími jsem dokázal držet krok jen první dvě kola. Na konci druhého kola mi Wilk s Achenzou i Wandachoviczem odjeli a já tak jezdil až do konce závodu sám. Do konce osmého kola jsem se snažil držet vysoké tempo. Tak, abych dokázal zajet plný počet kol. V posledním devátém kole jsem už trochu vysadil, protože jsem věděl, že teď už mě nikdo nepředjede. Byl jsem posledním v mé kategorii, kdo dokázal zajet všechna kola. Ti, kteří skončili za mnou, už absolvovali kol méně.

Kriterium

Dvakrát čtvrté místo v tak významném závodě, jakým závod EHC je, je pro mne velkým potěšením. Jen škoda, že nepřijela kompletní evropská špička. Souboje na trati mohly být ještě zajímavější a napínavější. Důvodem byla jednak kolize termínů se závody v Elzachu a jednak to, že v polském Rzeszowě se jelo poprvé a ze západní Evropy je to prostě kus cesty.

Výborné třetí místo v časovce obsadil v kategorii MH3 Michal Šiška. Stejné umístění obhájil i v nedělním kriteriu. 

Tuto sobotu se koná další závod EHC. Tentokrát v českých Lounech. A podle počtu přihlášených a také podle jejich zvučných jmen nás čeká opravdu strhující závod se světovými výkony. Na start se postaví většina nejlepších handbikerů z evropy ....

 Výsledky: Časovka   Kriterium

Fotogalerie: festiwalbiegowy.pl  





Žádné komentáře:

Okomentovat