pondělí 23. června 2014

EHC Louny 21.6.2014 - Mistr ČR v časovce handbike

Po polském Rzeszowě pokračoval Evropský pohár handbike závodem v Lounech. Na programu byly dva závody. Dopolední časovka na 15,2km a odpolední kriterium na jednu hodinu a jedno kolo. Na startovní listině bylo téměř 90 handicapovaných sportovců. Mezi nimi taková jména jako Rafal Wilk, Joel Jeannot, Walter Ablinger nebo Bernd Jeffré.

V dopolední časovce jsem neměl velké ambice a umístění v první desítce bych
považoval za dostačující. Trať z Loun do Počedělic je zrádná a náročná tím, že její první polovina je sestupná, zatímco zpátky do Loun stoupáte. Když ještě k tomu fouká čerstvý severozápadní vítr jako tentokrát, jedná se o opravdu těžkou trať. K nepříjemnému větru letos přibyl i ještě nepříjemnější déšť, do kterého jsem vjel pár minut po startu a který mě doprovázel téměř do konce časovky.

Zajetý čas – 26:08.75, který byl zhruba o 20 vteřin lepší než v roce 2013, stačil na deváté místo v kategorii MH4. Ani výrazná spokojenost ani zklamání. Potěšilo mě, že nikdo z Čechů nezajel časovku rychleji. Mrzí mě, že Dano Kukla byl rychlejší o 8 vteřin. Doufal jsem totiž, že porazím i kluky ze Slovenska.

Po časovce jsem se cítil dost v pohodě a proto jsem podcenil odpočinek před odpoledním kriteriem. Asi jsem se měl po obědě natáhnout v autě a necourat po Lounech. Asi jsem si neměl k obědu dávat Katův šleh v bramboráku a zapíjet ho pivem. Asi jsem si měl po první půlhodině kriteria dát gel a asi jsem toho měl udělat jinak ještě víc. Ale to je teď už jedno. Každopádně souhra těchto mých pochybení vedla k tomu, že jsem kriterium jel tak, jak jsem ho jel.

Odstartovali jsme v 18:00hod. Trasa byla oproti předchozím ročníkům změněna kvůli opravě ulice Českých bratří a tato změna mi nevyhovovala. Jednak pro mě byla náročnější počtem zatáček a jednak mám po devatenácti otočkách o 180° na kruhovém objezdu jedno koleno celé fialové a na druhé noze vypadá stejně část holeně.

Po několika prvních kolech jsme s Joelem Weingutem (MHO) odpadli ze skupiny ve které jsme doposud jezdili a začali tak pracovat spolu. Zvládli jsme společně obkroužit asi 8-9 kol. Jenže zhruba 4-5 kol před koncem závodu mi prostě došlo. Ale úplně, každé stoupání pro mě bylo velmi náročné, stejně tak jako každé rozjíždění za zatáčkou. Únava mě donutila zpomalit, nestačil jsem Joelovi, který skončil v cíli o 17 vteřin přede mnou. V kriteriu jsem nakonec dokončil na velmi slušném šestém místě i když s poměrně velkou ztrátou na prvního Rafala Wilka. Ještě nikdy jsem nebyl po projetí cílovou páskou tak hrozně unavený...

A nakonec ještě dvě malé poznámky na které bych nerad zapomněl. 
1) Rozhodl jsem se pro letošní sezonu věnovat se spíše Evorpskému poháru handbike než Poháru českému. A opravdu mě mrzí těch několik závodů ČPH, které kvůli kolizím termínů nemohu absolvovat. Ale tato usilovná práce v závodech EHC přináší své výsledky a já jsem teď, po závodech v Lounech, sedmý v průběžném pořadí EHC a to pokládám za svůj velký úspěch.
2) Časovka v Lounech se jela jako Mistrovství ČR v časovce handbike. A protože jsem ji jel nejrychleji ze všech Čechů, stal jsem Mistrem ČR v kategorii MH4.



Výsledky: Championchip.cz

Fotogalerie: EHC Louny 2014





1 komentář:

  1. Ehc je jiny kafe..verim v tvoje top 5..pokud zvladne auto sojet do fossana rak to mas v kapse..po sezone damw šleh c 2..

    OdpovědětVymazat