úterý 12. července 2016

Europa cup UCI C1 - Slovensko Vrátná dolina 9.-10.7.2016

Neprávem opomíjený krásný závod v nádherném prostředí slovenské Malé Fatry. Když píšu krásný, tak to v žádném případě neznamená snadný. Už jen ten výškový profil vypovídá o obtížnosti závodu. Také konkurence zde bývá špičková. Sice ne početně
bohatá, ale prvotřídní. Tento závod totiž mají v oblibě reprezentanti Polska a často se tu objevují. Letos patřili k favoritům Mistr světa Rafal Wilk, bývalý Mistr světa Aradiusz Skrzypinski a v kategorii MH3 dominoval také bývalý Mistr světa Rakušan Walter Ablinger.

Start silničního závodu
Před časovkou

V sobotu startoval silniční závod na 3 kola, celkem 27km. Trať je profilově velmi náročná, v podstatě jde o neustálé stoupání a klesání, ani metr zde nelze nazvat rovinou. Krátce po startu se peleton roztrhal na jednotlivé závodníky, maximálně dvojice. To způsobilo počáteční příkré stoupání, které roztřídilo jezdce podle aktuální výkonnosti. Takže již po prvních dvou kilometrech jel osamoceně na prvním místě Wilk, za ním také osamoceně Skrzypinski, za ním Ablinger a poté já. Všichni jsme jeli tento silniční závod jako dlouhou časovku. Výsledky ukázaly, jak moc Wilkovi svědčí kopcovité závody. Já dokončil na 4. místě v kategorii MH3+MH4+MH5. Ve své kategorii MH4 jsem 3.

Start časovky
Po časovce

Podobný průběh a téměř shodné výsledky měla nedělní časovka. Jede se na stejné, jen o 2km delší, tedy 11km trati. Snažil jsem se zajet co nejlepší čas. Samozřejmě jsem se snažil zlepšit výsledky z předchozích ročníků. To se mi podařilo, čas byl o 30sec lepší než loni a průměrný wattový výkon se zlepšil o 10W. Ani tak jsem to ale nestačilo na bednu a já opět ve výsledcích zaujal 4., tedy velmi nepopulární, místo.

Výsledky časovky

Výsledky silničního závodu

Fotogalerie: Zonerama
Video: Youtube


Žádné komentáře:

Okomentovat