čtvrtek 7. července 2016

EHC Emmen Holandsko 2.-3.7.2016

Předposlední dva závody seriálu závodů European handbike circuit se konal v holandském Emmenu. Pokud se nepletu, bylo to v tomto městě poprvé. A i přes to se organizátorům povedlo připravit výborný závod s příjemnou atmosférou. Kvalita silnic je v Holandsku všude na vysoké úrovni, tak o tom ani nemusím psát a že v této zemi každou
chvíli prší, takže se tam všechno zelená, to asi taky každý ví. Ani v Emmenu to nebylo jinak. Silnice skvělá a přeháňka střídala slunce několikrát denně.

Prvním závodem byla sobotní časovka na 15km. Když jsem procházel technickou kontrolou hanbdiku, ještě svítilo slunce. O pár minut později při čekání na start se začalo rychle zatahovat a teplota prudce klesala. Těsně před mým startem se přihnal silný déšť a zchladil mé závodní nadšení. Nemám déšť rád a nemám rád zimu. Moje svaly potřebují pro slušný výkon vysokou teplotu. Vyhovují mi teploty nad 25°C a ne to co mě vítalo na startu. Během prvních pár minut na trati mi zmrzly prsty na rukou a úchopy opatřené neklouzavými omotávkami mi začaly v dlaních silně klouzat. Závod jsem odjel jak nejlépe to šlo. Ale radost jsem z toho neměl a výsledek podle toho vypadal. 8. místo s tím, že se přede mne dostali soupeři, o kterých jsem si myslel, že bych je měl porazit.

Před časovkou
Start časovky

V neděli dopoledne slunce krásně hřálo a já doufal, že to takhle vydrží celý den. Pro jistotu jsem ale opatřil úchopy další tenkou vrstvou z kobercové lepící pásky, která krátkodobě opravdu neklouže, naopak spíše přilepí k úchopům i ruce. A vyplatilo se to. Pršet začalo už asi dvě minuty po startu. Chvilku potom přišly i kroupy. Kriterium se jelo na 14 4km dlouhých kol, celkem tedy na 56km. Jednalo se o stejnou trasu na jaké se jela časovka, jen otočka o 180° byla o 500 metrů blíže ke startu. Začínalo se několika zatáčkami, kde jsem trochu ztratil a propadl se asi na 10-12 místo. Na první rovince před otočkou jsem se dotáhl na první skupinu, ale při otáčení jsem nebyl na dobré pozici a než jsem otočkou projel, byla první skupina zase v prachu. To ostatně můžete vidět na mém videu ze závodu. Spolu s několika soupeři zhruba na mé úrovni jsem stabilní a spolupracující jízdou postupně posbírali odpadlíky ze špičky závodu. I tato naše skupina se postupně zmenšila, když ti slabší neudrželi ani naše tempo. Do cíle jsem dojel na druhém místě naší pětičlenné skupiny. Celkově na slušné šesté pozici. Škoda, že mě ve spurtu porazil Loic Vergnaud...

Start kriteria
Kriterko

Byl to dobře připravený závod, jak už je u závodů EHC zvykem a konkurence byla zajímavá. Rád jsem byl jeho součástí.

Tomek Lyko, já, Loic Vergnaud

Video ze závodu: youtube
Výsledky Časovky a Kriteria




 

Žádné komentáře:

Okomentovat