středa 12. července 2017

Evropský pohár UCI Vrátná dolina 8.-9.7.

Teprve před třemi týdny jsem se dozvěděl, že tento krásný závod na sousedním Slovensku se bude konat. Termín a to zda se Vrátná vůbec pojede, bylo dlouho nejisté. Na tomto málo obsazovaném závodě (což je velká škoda) se obvykle schází perfektní konkurence nejen ze sousedního Slovenska, ale především z Polska. Ani letos neměli
chybět Rafal Wilk a Arkadiusz Skrzypinski – závodníci světové špičky.


V sobotu byl na programu silniční závod na 27km – 3 kola v kopcovitém terénu Vrátné doliny. Ani centimetr vodorovně. Hned po startu se celá skupina roztrhala. Náročné stoupání to s pelotonem obvykle dělává. Já se dělil o třetí a čtvrtou pozici s Rafal Szumiec MH3. První Wilk a druhý Skrzypinski jeli osamoceně. Doufal jsem, že Szumiec bude spolupracovat a společně tak dokážeme odolávat nástupům soupeřů, kteří jsou za námi a stahovat ty před námi. První kolo to tak fungovalo. Střídali jsme se ve vedení skupiny a tahali se. Ve druhém kole začal Szumiec nenápadně testovat, jestli mě může utrhnout. Snažil se být stále v čele a krátce nastupoval. Na začátku třetího kola na obrátce v nejvyšším bodě trati se pokusil o skutečný nástup. Podařilo se mu odpárat mě a získal asi 5 vteřinový náskok. Ten jsem zvládl stáhnout v následujícím stoupání. Rozhodl jsem se, že toho využiji ve svůj prospěch. Na svého soupeře jsem se přilepil a dal mu jasně najevo, že nevystřídám. Poslední dva kilometry jsem měl své přední kolo na jeho drawbaru. Asi 100 metrů před cílem jsem nastoupil a závěrečný spurt vyhrál, asi o ½ handbiku. Celkově jsem se umístil na třetím místě. Byl to krásný a pro mě dramatický závod.




V neděli jsme se připravovali na 11km dlouhou časovku, na trati, která byla vlastně jen prodlouženou tratí silničního závodu. Hned po startu jsem poznal, že dnes to nebude dobré. Neměl jsem sílu a udržovat vysoké tempo bylo pro mě velmi náročné. Při stoupání na nejvyšší bod trati – do Vrátné doliny jsem měl sto chutí se na celou časovku vyprdnout a nedokončit/vzdát. Nebylo to příjemné a bolelo to. Nakonec jsem dojel na celkovém 4. místě za prvním Wilk, druhým Skrzypinski a třetím Szumiec.


Doufám, že příští rok bude termín znám dříve a bude tak lepší příležitost se do závodu přihlásit pro větší množství handbikerů. Závod ve Vrátné je sice těžký svým náročným profilem, ale velice krásný svým prostředím.




Fotogalerie: Zonerama




Žádné komentáře:

Okomentovat