středa 12. července 2017

Světový pohár Emmen 30.6. - 1.7.

Můj druhý světový pohár v této sezoně. A zároveň poslední, protože letos se už žádný svěťák nejede. Nevěděl jsem, co od tohoto závodu čekat, protože trať byla kompletně plochá a startovní listina poměrně krátká. Dost zvučných jmen a málo neznámých
soupeřů. Trénuji nejčastěji v kopcovitém terénu a roviny, ač je mám rád, neumím moc jezdit.

Ve čtvrtek 29.6. byla otevřená trať časovky pro oficiální trénink. Vyzkoušel jsem si ji a zjistil, že mi celkem sedí. Jedna třetina byla technicky zajímavá i s krátkým stoupáním, dvě třetiny tvořil rovný úsek po hlavní silnici s perfektním povrchem. Na otočku a zpět.


V pátek, když jsem se chystal na start 17km dlouhé časovky, vypadalo vše výborně. Tradičně proměnlivé holandské počasí mi přálo a já se při rozjíždění cítil výborně. Odstartoval jsem a snažil se neutavit se hned po startu. Jelo se skvěle a watty i srdeční frekvenci jsem měl pod kontrolou. Dokončil jsem na 12. pozici z 19 startujících se ztrátou 2:58:3 na prvního Jetze Plat. To nebylo vůbec zlé a navíc jsem dokázal nechat za sebou některá dost zvučná jména. 



V sobotu mě čekal silniční závod na více než 60km. Trať podobná trati časovky, jen odpadla technická část. Závod se tak odehrával víceméně na rovné a přímé hlavní silnici, z níž se v každém kole jen na chvíli odbočovalo do krátkého úseku zatáček v prostoru startu/cíle. Počasí nebylo tak příznivé jako v předchozích dnech a déšť ustal až během první poloviny závodu. První dvě kola z 9 jsem se držel v početné první skupině. Na jedné z obrátek se v závěru druhého kola tato skupina roztrhla a já zůstal v její druhé části. Skupina ve složení Jeffre, Gritsch, Schipper, Brooke-Turner, Giera, Skrzypinski a já zůstala pohromadě až do závěrečného spurtu. V tom se mi podařilo umístit se na 5. místě v této skupině a na 9. místě v celkovém pořadí, což je mé doposud nejlepší umístění na Světovém poháru. 



Skvěle připravený závod a výborná společnost českých reprezentantů. Na Emmen budu vzpomínat opravdu rád.

 Výsledky: Handbikesport.de




Žádné komentáře:

Okomentovat