pondělí 16. dubna 2012

Pardubický vinařský půlmaraton 2012

   V sobotu 14.4, začal Vinařským půlmaratonem v Pardubicích seriál závodů Českého poháru handbike. Ráno nás v Pardubicích vítalo chladné počasí, které se naštěstí během závodu trochu polepšilo a nenechalo nás zmrznout.
    Startovali jsme spolu s tandemy v 10.40 z náměstí Republiky a na trať se vydala necelá třicítka handbikerů. Hned po startu se v čele závodu vytvořila osmičlenná skupina nejrychlejších závodníků, která se na jednadvacet kilometrů dlouhé trati postupně zmenšovala. Já se v prvním kole držel v balíku a měl co dělat, abych pochytal všechny
pokusy o zrychlení a roztrhání skupiny. V druhém kole jsem se na chvíli v čele skupiny objevil, ale dlouho se neudržel.
   Pro mě zásadní okamžik přišel při vjezdu do třetího kola. Byl jsem na posledním místě ve skupině, když jsem si všiml, že se před Petrem Šelingou začíná tvořit výrazná mezera. Podařilo se mi naštěstí včas zareagovat, Tomáše Mošničku a Petra předjet a vedoucí skupinu dotáhnout. V této skupině jsme tak, v mojí kategorii, zbyli pouze tři a bylo tedy v mém zájmu nedat nikomu šanci dostihnout nás. Začal jsem se tedy aktivně podílet na vedení skupiny a snažil jsem se udržovat vysoké tempo. Asi kilometr před cílem začal spurtovat Zbyněk Švehla s cílem unavit všechny své protivníky tak, aby neměli dostatek sil na vlastní závěrečný spurt a neohrozili jeho pozici. Tato taktika se mu ale nevyplatila, brzy ho předstihl Vašek Antal, kterého po krátkém úniku dostihl a předjel Honza Tománek, za nímž jsem se vyvezl i já. V tomto pořadí jsme dorazili pod Zelenou bránu, kde už, vzhledem k velmi nepříjemnému povrchu, nemělo smysl snažit se o vlastní útok na celkovou první pozici.
   Celkovým vítězem se tak stal Honza Tománek, já obsadil druhé místo a třetí skončil Zbyněk Švehla.
   

Žádné komentáře:

Okomentovat