sobota 20. dubna 2013

Pardubický vinařský půlmaraton 2013

    Dnes, tedy v sobotu 20. dubna, jsem se zúčastnil jednoho z mých nejoblíbenějších závodů, Pardubického vinařského půlmaratonu. Podle předpovědi počasí mělo pršet a být zima – to je kombinace, kterou opravdu nemám rád. Naštěstí se předpověď potvrdila jen z části. Zima byla, ale nepršelo nám.
    Pardubice mám rád, protože trať je rovinatá, povrch kvalitní a díky tomu, že se závod koná ve městě, domy obvykle eliminují případný vítr. Dalo by se tedy říci, že jde o poměrně snadný závod. Jen jedna
nevýhoda je, ale typická pro naprostou rovinu, není čas na odpočinek, pořád musíte šlapat. Letos byla trať oproti loňským ročníkům kvůli opravám ulic pozměněná, ubyly podjezdy a přibyly kostky a zatáčky. Trať se stala technicky zajímavější a náročnější.
    Odstartovali jsme, spolu s tandemy, v deset hodin a čtyřicet minut. Poměrně brzy po startu se vytvořila šestičlenná skupina ve složení já, Zbyněk Švehla, Peter Šelinga, Dano Kukla, Vašek Antal a Tomáš Mošnička. Střídali jsme se ve vedení, ale celé první kolo se rychlost držela na poměrně nízké úrovni. Nikdo zřejmě nechtěl plýtvat silami v takto vyrovnané skupině. Evidentně chyběl Honza Tománek, který má vždy na začátku sezony nejvíce najeto a v Pardubicích to dává znát častým udáváním tempa.
    V první části druhého ze tří kol dal Zbyněk najevo, že se na kostkách pokusí o únik. Připravil jsem se na to a pokusil se jeho nástup zachytit. To se mi podařilo a když jsem ho po chvíli táhnutí předjížděl, předpokládal jsem, že se zařadí za mě a společně se pokusíme dojet v úniku až do cíle. Asi po padesáti metrech jsem zkontroloval situaci ve zpětném zrcátku a zjistil, že jedu sám a mám před ostatními asi deseti až patnácti metrový náskok. Přemýšlel jsem, jestli mám počkat na skupinu a pokusit se o závěrečný spurt, nebo pokračovat v úniku. První možnost se mi zdála rozumnější, ale nejistá. Kdo ví, jak se závod bude vyvíjet a kdo za to kdy vezme. Rozhodl jsem se tedy, že se pokusím pokračovat v úniku. Když uvidím, že mě ostatní dojíždějí, můžu vždy zvolnit, počkat na ně a vrátit se k variantě se závěrečným spurtem. Kupodivu se mi podařilo udržet a dokonce i zvětšit náskok až do cílové pásky a závod vyhrát. Jak jsem se později od kluků dozvěděl, to, že mě nedojeli, bylo způsobeno hlavně jejich neochotou/neschopností domluvit se na efektivním střídání při stahování mého úniku.

Printscreen ze sporttestru - přibližně od desátého kilometru jsem byl v úniku


    Dnešní vítězství je pro mě velkým uspokojením, především kvůli velmi špatnému konci mé loňské sezony. V půli srpna jsem onemocněl velmi nepříjemným zánětem močových cest, ke kterému se přidaly bolesti obou ramen a nakonec přibyl i zánět epicondylu - tedy tenisový loket. To znamenalo výrazný kolaps organizmu po nekvalitním a přehnaném tréninku. Navíc jsem v druhé půlce října absolvoval i operaci karpálního tunelu. Na kole jsem tak, mimo závodů na pražském Strahově, neseděl od půlky srpna do konce listopadu. Předpokládal jsem, že po takto výrazném tréninkovém výpadku, nemám v prvním závodu ČPH šanci na dobré umístění.

Vyhlášení vítězů


    Nakonec bych chtěl poděkovat pořadatelům tohoto krásného a organizačně výborně zvládnutého závodu v Pardubicích. A ještě jedna perlička, hned po dojetí do cíle, jsem byl odchycen dopingovým komisařem a vyzván k antidopingové kontrole.
   

Žádné komentáře:

Okomentovat