neděle 5. května 2013

Memoriál Karla Raise 2013

    Pozdě večer jsem se vrátil z tradičního závodu Memoriál Karla Raise, který se jede od elektrárny Počerady do Loun. Závod je poměrně krátký, pouhých 15 kilometrů. To ale neznamená, že by byl snadný. Takhle krátká trať se totiž většinou jede na plný plyn. A to se mi stalo osudným.
    Počasí nám nepřálo už od rána, bylo chladno a při přesunu na start začalo poprchávat. Samotný závod se ale naštěstí jel už bez deště, jen
na mokré silnici. Pamatuji si, že při předchozích ročnících pořadatelé závodníky, kteří startovali z prvních řad, volali na start jmenovitě a to mi letos chybělo. Vyhnuli bychom se tak zmatkům při řazení na startovní čáře.
    Já startoval z druhé řady na levé straně silnice. To byla bohužel špatná volba. Hned po startu se totiž vytvořila vedoucí skupina v čele s Tomášem Mošničkou, brzy vystřídaným Rafalem Wilkem, na pravé straně a mě od nich dělilo několik závodníků ze středu, které jsme musel nejdříve předjet, abych se mohl zařadit do první skupiny. Když jsem ty „středové“ kluky předjel, zjistil jsem, že mám posledního hanbikera vedoucí skupiny asi 20 metrů před sebou. Ale i když jsem makal opravdu naplno a snažil se hlavní skupinu docvaknout ještě asi dva kilometry, nepodařilo se mi to. Skupinu totiž v té době táhl Rafal Wilk a na jeho tempo jsem prostě neměl.
    Z vedoucí skupiny se postupně začali oddělovat závodníci, kteří nestačili jejímu tempu. První odpadli Tomáš Mošnička s Freekem Strijkerem v závěsu. Po dalších stovkách metrů i Zbyněk Švehla. Tyto odpadlíky jsem brzy dojel a vytvořil s nimi malou skupinu, kde jsem se s Tomášem i Zbyňkem poctivě střídal ve vedení. Holanďan našemu nasazení nedokázal dlouho čelit a odpadl asi v půlce závodu. Naše skupina začala bojovat o cílové umístění po průjezdu „zahrádek“. První z této zahrádkářské kolonie vyjel Mošna, za kterým začal spurtovat Zbyněk Švehla a já. Po krátkém stoupání jsem byl se Zbyňkem na stejné pozici, v ulici Petra Obrovce se mi ho ale podařilo předjet a do úzkých asfaltek parku jsem tak vjížděl na výhodnější pozici, kterou se mi podařilo udržet až do cíle a obsadit tak nepříliš dobré 5. místo v celkovém pořadí. 

Printscreen záznamu ze sporttesteru

     Že nebudu stačit Wilkovi, to se dalo očekávat, ale že mi ujedou i kluci slovenský s Vaškem Antalem, to jsem nečekal a mrzí mě to. Je to samozřejmě impuls do budoucna a uvidíme, jakým směrem se věci vyvinou. Pokud mohu dále rekonstruovat průběh závodu z toho, co jsem se dozvěděl v cíli, tak nějakou dobu jel Wilk v závěsu s Kuklou, Antalem a Šelingou . Z této skupiny první odpadl Peter Šelinga a posléze i Vašek Antal s Danom Kuklou. Wilk si tak dojel pro suverénní vítězství a zajímavé prize money. Za velmi dobrý považuji také výsledek dvou českých začínajících závodnic Hany Horálkové a Kateřiny Antošové, které projeli cílem s pouze šestiminutovou ztrátou na vynikající Aničku Oroszovou.
    Organizátorům patří dík za super závod a opulentní pohoštění při večerním rautu.

Výsledky můžete najít zde: Výsledky CPHandbike.cz
   

Žádné komentáře:

Okomentovat