úterý 21. srpna 2012

Železný dědek 19.8.2012

   Jeden z nejkrásnějších závodů, které se jedou v rámci ČPH, se konal tuto neděli ve středočeských Soběhrdech. 25ti kilometrová trasa Železného dědka, jak se tento závod jmenuje, je výrazně členitá se zhruba tříkilometrovým stoupáním do cíle. Lze ji označit za těžší, ale rozhodně zajímavou.
    Startovali jsme za krásného slunečného počasí a za ještě ucházející teploty kolem 25°C. Vzhledem k profilu trati se dalo předpokládat, že se
peleton brzy roztrhá na menší skupinky a mnoho z nás ji pojede jako časovku.
   Brzy po startu, před vrcholem prvního stoupání se z vedoucí skupiny, do té chvíle ještě početné, utrhl Honza Tománek následován Vaškem Antalem. Já byl v té chvíli o několik závodníků za nimi. Bylo mi jasné, že pokud jejich únik nezachytím teď, tak se mi to později již zřejmě nepodaří. Vyrazil jsem tedy za nimi a v následujícím klesání je docvakl. V podobném duchu se odvíjel i celý zbytek závodu. Ve stoupání mi kluci poodjeli a v klesání nebo na rovinkách jsem je dojížděl. Ve střední, spíše rovinaté části trati jsem dokonce několik kilometrů udával tempo a naší trojici vedl. V závěrečném stoupání jsem ale už ani Honzovi ani Vaškovi nestačil a dokončil tak závod na celkovém třetím místě. Zvítězil a to naprosto zaslouženě, protože odtáhl většinu závodu, Honza Tománek, druhý skončil Vašek Antal. 

Preintscreen záznamu z mého sporttestru. Bohužel jsem ho zapnul až několik set metrů po startu, takže chybí začátek

    Přesto, že jsem se umístil na celkovém třetím místě a vyhrál svou kategorii MH3, považuji tento výsledek za špatný. Měl jsem totiž původně v úmyslu bojovat o první místo. Bohužel mě zradilo zdraví a já se nedokázal vybičovat k lepšímu výkonu. Už v týdnu před závodem jsem cítil, že něco není v pořádku, protože tréninky, které jsem jezdil nebyly podle mých představ. V sobotu večer, tedy den před závodem mě začaly bolet záda v bedrech a naměřil jsem si zvýšenou teplotu. Podle těchto příznaků jsem poznal, že mám s největší pravděpodobností zánět močového měchýře. Všichni vozíčkáři vědí, jak nepříjemná záležitost to je. Vzhledem k mému umístění v průběžném pořadí jsem se ale rozhodl závod absolvovat, s tím, že nemohu přijít o body do ČPH a riskovat sestup z průběžného prvního místa. Po závodě, v neděli večer už mi bylo vyloženě špatně, teplota přelezla hranici 38 °C a můj urolog mi v pondělí ráno skutečně potvrdil můj odhad. Teď tedy zobu antibiotika a na kolo se vrátím nejdříve za 14 dní. Doufám, že tato má indispozice výrazně nenaruší přípravu na další závod na pražském Strahově.

Výsledky i odkazy na fotogalerie najdete zde: cphandbike.cz
   

Žádné komentáře:

Okomentovat