neděle 2. června 2013

Europamarathon Görlitz 2013

    Dnes jsem si „užil“ jeden z nejhorších a zároveň i nejnáročnějších závodů, jaké jsem dosud absolvoval. To, že současné období dešťů netrvá jen v Čechách, ale zasahuje i do Německa jsem věděl a tak mne nepřekvapilo, že se většina maratonu v Görlitzu jela za hustého deště. Startovali jsme za drobného mrholení a do cíle dojížděli v podobných podmínkách, ale na trati to vypadalo jinak. Rozpršelo se opět po dojetí do cíle, když jsem se snažil převléknout do suchého a voda na nás padala i při vyhlašování vítězů. Při rozjíždění jsem zjistil, že nemůžu jet
ve svých dioptrických brýlích, protože přes ně v dešti nic nevidím, takže jsem jel bez nich.
    Startovali jsme v 9.20 hod. podle předem stanoveného pořadí. Podle čeho to pořadí vznikalo nevím, ale já jsem startoval ze čtvrté nebo páté řady. Po startu následovala asi 400 metrů dlouhá, mírně svažitá rovinka, na jejímž konci trať zahýbá prudce vpravo. Snažil jsem se během tohoto krátkého úseku posunout se co nejvíce do čela závodu. To ale nebylo jednoduché, protože jsem na startovním roštu stál až za děvčaty a některými kvadrouši. Adaptéry byly naštěstí až za mnou.
    Během prvních přibližně dvou kilometrů jsem se propracoval až na třetí místo. Asi 30 metrů před sebou jsem viděl Olafa Heineho, který spolupracoval s Michaelem Frommem. Snažil jsem se je dotáhnout a když jsem vzdálenost, která nás dělila zmenšil asi na polovinu, vjel nám do cesty autobus. Heine se ho pokusil objet zleva, ale neměl dostatek místa. Fromm naopak zvolil pravou stranu a tam se vešel, já ho následoval a během pár desítek metrů jsem ho dotáhl. Heine zůstal za námi minimálně několik desítek metrů. S Frommem jsem se střídal asi další tři kilometry, kdy jsem špatně projel kruhovým objezdem, Fromm mi poodjel a já již neměl dost sil, abych ho dostihl. Od tohoto okamžiku, jsem pokračoval v závodu osamoceně.

Printscreen záznamu tepové frekvence Görlitz 2013
 
    Poměrně silně pršelo a foukal citelný vítr. To ale byla jen jedna z nepříjemností, které si na nás trať a pořadatelé připravili. Během několika dalších kilometrech jsem ztratil prvního Fromma z dohledu a sním i vodící motocykl. Organizátoři na trati, obzvlášť ti na křižovatkách, nejevili o závodníky velký zájem. Často jen postávali na chodníku a neukazovali směr závodu. Stalo se mi tak několikrát, že jsem vůbec nevěděl kudy pokračovat a jednou dokonce odbočil tak špatně, že jsem musel zastavit a na úzké silnici couvat a otáčet se. Protože trať nebyla uzavřená pro dopravu, stávalo se, že mě předjížděly automobily, nebo naopak já je, ty potom stály na křižovatkách, kterými jsem projížděl a já musel kvůli nim brzdit a vyhýbat se jim, nebo se mezi nimi proplétat. Stejné zážitky měli i ostatní účastníci závodu.
    Přibližně 5 kilometrů před cílem jsem ve zpětném zrcátku zaznamenal blížícího se Heineho, ale po klesání asi 2 kilometry před cílem jsem ho ztratil z dohledu a myslel jsem si, že jsem ho setřásl. Tuto mou domněnku mi ale Heine vyvrátil, když mě 100 metrů před cílem přespurtoval. Doplatil jsem tak na svou hloupou chybu, kdy jsem si dostatečně nehlídal, koho mám za sebou.

Výsledky


    Závod jsem dokončil naprosto vyčerpaný a promočený na třetím místě. Necelé 4 minuty za prvním Frommem a jen pár metrů za druhým Heinem.

Startovní pole
Závěrečný spurt
Ceremoniál

  

Žádné komentáře:

Okomentovat