úterý 9. července 2013

12. Heidelberger Rollstuhlmarathon

    Ve městě, kde sídlí nejstarší německá universita, v Heidelbergu, se tuto neděli konal pravděpodobně největší evropský handike závod roku 2013. Cílovou pásku protnulo celkem 169 handbikerů a handbikerek a padl zde světový rekord pro handbike na maratonské trati. Byl to nádherný sportovní
zážitek, věřím, že nejen pro handbikery, ale i pro ostatní sportovce a pro diváky.

    Start závodu byl naplánován na jedenáctou hodinu. Půl hodiny před tím jsme s Tomášem Mošničkou, se kterým jsem se dělil o náklady na cestu a ubytování, dorazili do prostoru startu. Ukázalo se ale, že to je velmi pozdě. Téměř všichni už tam byli, takže jsme s Mošnou startovali ze zadních řad. Budiž mi to ponaučením pro příští ročník, který bude v roce 2015. 

    Na trať, která je v podstatě rovinatá, jsem se hodně těšil, protože přesně takový profil mi vyhovuje a pokud s někým spolupracuji, jsem schopen zajet opravdu slušný čas. Navíc bylo teplo a svítilo sluníčko, podmínky přesně pro mě. 

    Pět minut po jedenácté 12. Heidelberger Rollstuhlmarathon odstartoval. Snažil jsem se co nejrychleji dostat do čela závodního pole, protože jenom tak mám šanci na dobrý výsledek. Po asi dvou stíhacích kilometrech jsem dojel zhruba patnáctičlennou skupinu, ve které shodou okolností jel i Vašek Antal, který měl to štěstí, že startoval z výrazně lepší pozice. Další skupinku jsem viděl asi sto metrů před sebou a věděl jsem, že ty už stáhnout nedokážu.

    První, 22 kilometrů dlouhé kolo, se jelo poměrně slušně. Nikdo se neflákal, všichni více méně spolupracovali. Velkou část prvního kola jsem se také podílel na vedení této „své“ skupiny, což mělo jistě podstatný vliv na jejím tempu. V druhém kole tomu tak už bohužel nebylo. Protože jsem se chtěl, alespoň v této skupině, dobře umístit, věděl jsem, že když budu táhnout celý závod, spláču nakonec nad výdělkem. Snažil jsem se tak pohybovat v čele skupiny, ale nechat v jejím vedení střídat také ostatní. To mělo za následek výrazné zpomalení. Moje tepová frekvence, pohybující se v závodech obvykle kolem 170 tepů za minutu, začala klesat někam ke 150, takže se závod pro mě stal vlastně tréninkem hluboko pod anaerobním prahem. Toho jsme využil v závěru závodu a dotáhl svou skupinu do cíle v jejím čele.

Printscreen záznamu ze sporttestru

    Trať dlouhou 44 km jsem absolvoval za 1 hodinu 12 minut a 16 sekund a umístil se tak na celkovém 22. místě, ve své kategorii MH3 jsem skončil 14. Škoda toho startu, vím, že jsem mohl zajet výrazně lepší výsledek. Výsledky si můžete projít zde: výsledky. Tady jsou odkazy na fotogalerie: Arno Becker, Sandra Winzer, Brigitte Neuske, Ewa Kacmarczyk.


Těším se na další víkend, kdy se koná Mistrovství ČR v časovce a městské kriterium v Hustopečích.

Žádné komentáře:

Okomentovat