pondělí 26. května 2014

Knutwil – Schenkon 24. a 25. května 2014

Když jsem na začátku sezony plánoval závody, které bych chtěl letos objet, nad závodem v Schenkonu jsem hodně váhal. Jednak je to do Švýcarska kus cesty a jednak je ten závod nezvykle dlouhý. Většinou se jezdí závody tak maratónské vzdálenosti, ale v Schenkonu je to o 20km delší – 61,3km. Takhle dlouhý závod jsem ještě nejel a trochu jsem se toho obával.

Na cestu jsme vyrazili spolu s mou ženou a Zbyňkem Švehlou jedním autem v pátek
ráno. Seminarhotel Sempachersee v Nottwilu je opravdu výbornou volbou pro ubytování v oblasti obou závodů. Zařízení připomínající naše Kladruby, ovšem značně rozlehlejší a naprosto moderně zařízený.

Časovka v Knutwilu začínala v 8 hodin v sobotu ráno. Já startoval v 9:50, Zbyněk v 10:06. Trať je delší, než když se jela před dvěma lety, tentokrát měřila 18,9km. Jedou se tři okruhy, které začínají asi 800 metrů dlouhým stoupáním, během kterého se nastoupá asi 40 výškových metrů. Velmi nepříjemná záležitost, obzvlášť, když už to jedete potřetí. Zbytek trati je zvlněný s převážně klesavou tendencí.

Časovky mi nejdou a nečekal jsem zajímavé umístění. Nepřekvapilo mě tedy, že jsem časovku dokončil na 15. místě s odstupem asi pět minut za vítězným Rafalem Wilkem a s asi desetiminutovým náskokem na posledního, šestadvacátého závodníka v mé kategorii. Ani zklamání ani radost, prostě průměr, který jsem čekal.

Časovka Knutwil


V lepší umístění jsem doufal v nedělním silničním závodě v Schenkonu. Jistě, byla to dlouhá trať a pro mě nová, jak délkou, tak tím, že jsem, že jsem ji prostě neznal. Jenže hloupou chybou v počátku závodu jsem se o tuto možnost připravil.

Má kategorie MH4 odstartovala jednu minutu po kategorii MH3. Brzy po startu je dlouhá klesavá pasáž, kde rychlost dosahuje až 60km/h. Jak se dalo čekat, vytvořil se hned vláček, kde jsem se pohyboval až za půlkou peletonu. Když pak jeden ze závodníků vybočil z vláčku a vydal se kupředu, využil jsem této příležitosti a zařadil jsem se za něj. Když jsme se ale posunuli asi o dvě nebo tři místa dopředu, on se zařadil do mezery, která tam náhodou byla, ale to se mě již nepodařilo. Pokračoval jsem tak asi jeden a půl kilometru vedle peletonu a udržoval vysokou rychlost. Doufal jsem, že se vytvoří místo, kam se vejdu. Když ale přišlo stoupání, vláček se roztrhl a já, v té chvíli unavený z jízdy bez zákrytu, jsem nedokázal nastupující skupinu udržet. Ti rychlí tak byli vpředu a ti pomalí zůstali za mnou. Nechtěl jsem propadnout mezi ty, kteří jeli za mnou a snažil jsem se proto stíhat první skupinu, s tím, že někteří z nich pravděpodobně nevydrží vysoko nasazené tempo. Postupně jsem tak pochytal pět dalších odpadlíků, včetně Zbyňka, Olafa Heineho nebo Sergeho Weyricha. Oba posledně jmenovaní mě porazili v sobotní časovce. Do konce druhého kola jsem se pravidelně střídal ve vedení skupiny s Olafem Heinem. Ve třetím kole jsem už spíše odpočíval a nechal tahat také ostatní. V naší šestičlenné skupině jsem dokončil třetí, celkově, stejně jako v sobotu, patnáctý. Odstup za prvním Wilkem byl cca osm a půl minuty. Není to špatné umístění, ale pro mě je spíše zklamáním, myslel jsem na lepší. Jen pro zajímavost trocha statistiky: průměrná rychlost Rafala Wilka byla asi 40,5km/h. Moje asi 37km/h, tedy o 3,5km/h nižší.

Silnice Schenkon

Atmosféra závodu byla tak nádherná, že se sem příště určitě pokusím vrátit.

Úžasný výkon předvedl Patrik Jahoda, který ve své kategorii jednoznačně zvítězil v obou závodech! 

Výsledky: Knutwil      Schenkon

Fotogalerie: Knutwil Schenkon 2014

Žádné komentáře:

Okomentovat