úterý 15. července 2014

Vrátná dolina UCI 12.-.13.7 2014


Mám za sebou další závodní víkend, tentokrát ve slovenské Vrátné dolině. Na programu byly dva závody. Sobotní kriterium na 36km a nedělní časovka na 11km. Až do loňska se kriterium jezdilo na 3 kola á 9km, tedy 27km. Letos byla délka závodu na poslední chvíli změněna a prodloužena o jedno kolo. Tato nová - delší trať bude pravděpodobně platit i pro další ročníky.

V sobotu mělo podle předpovědi pršet, naštěstí se ale počasí umoudřilo a tak nás
provázelo příjemné letní počasí.

Na startu v 10:54 hod. stály společně kategorie MH3 a MH4. Povedlo se mi obsadit pěkné startovní místo v druhé řadě za Z. Wandachowiczem. To je velmi dobrý handbiker a já věřil, že se za ním vyvezu mezi ty nejlepší závodníky. Bohužel, hned po startu, měl Zbygniew problémy s řazením a než se jich zbavil, byla už vedoucí skupina asi 20m před námi. Ještě jsem Wandachowicze předjel a pokusil se skupinu před sebou docvaknout, ale nepodařilo se mi to. Nejspíš proto, že se startovalo do kopce a ta skupina už byla rozjetá, zatímco já skoro zastavil a začal se rozjíždět znovu. Prostě smůla.

Wandachowicz odstranil problémy s řazením a během prvního kola mě předjel. Ke konci druhého kola se přede mnou vytvořila skupina Giera, Wandachowicz, Gritsch, jejíž náskok jsem nebyl schopen stáhnout a tak jsem celá závod odjel jako dlouhou časovku sám. Odstup od závodníků za mnou byl tak velký, že nemělo cenu na někoho čekat. Mezi námi, stejným stylem odjel celý závod i vítězný Rafal Wilk, takže to asi jde, takhle vyhrát :)

V kriteriu, v konkurenci, která se na Slovensku sešla a která udělala tento závod skutečně zajímavým, jsem skončil 7. v mé kategorii MH4. Tento výsledek zhruba odpovídal mým očekáváním a tak mě nezklamal, ale ani nepotěšil.

Kriterium

V neděli nás čekala 11km dlouhá časovka na mírně upravené trati sobotního kriteria. Oproti předchozímu dni se startovalo opačně, tedy z kopce. Dlouhé stoupání v druhé půli trati dostatečně prověřilo formu všech účastníků závodu.

Časovku jsem dokončil na 6. místě v mé kategorii MH4 a tento výsledek pokládám za velmi dobrý, vzhledem k tomu, jak časovky neumím a jak je nemám rád.

Časovka

Za zmínku stojí i výsledky ostatních Čechů. Patrik Jahoda obsadil v obou závodech skvělé první místo v Kategorii MH1, přičemž v sobotním kriteriu dokázal porazit dokonce i dva handbikery kategorie MH2! Katka Antošová získala bronz v sobotním i nedělním závodě. Stejně dopadl i Honza Tománek v Kategorii MH3.

Vrátná dolina je skutečně překrásné místo a vytváří nezapomenutelnou kulisu závodu. A to nemluvím o prvotřídním povrchu na kterém se jezdí.


Fotogalerie: Vrátná dolina 2014


                  Časovka
 





Žádné komentáře:

Okomentovat