sobota 16. srpna 2014

City triathlon Karlovy Vary 16.8.2014


Mám za sebou svůj první pokus o paratriatlon. Nebo možná bych měl říci spíše paraduatlon, protože já sám jsem absolvoval pouze dvě disciplíny ze tří. V běhu mě zastoupila moje drahá a nepostradatelná žena Jitka.

Asi před 14ti dny mi Zbyněk Švehla přeposlal informaci o městském triatlonu pořádaném v Karlových Varech. Součástí tohoto velkého a tradičního triatlonu byl letos poprvé
vyhlášen také závod tělesně postižených. Zbyňka tento závod původně asi moc nezaujal, protože je to především vytrvalec a také je zvyklý dávat celý triatlon sám, včetně běhu na formulce. Závod ve Varech byl ale úplně jiný. Plavání – kolo – běh – 0,4 – 8 – 2km. Takový echt sprint. A navíc se počítalo s tím, že tělesně postižený sportovec půjde pouze první dvě disciplíny, tedy plavání a běh, v našem případě handbike. Nakonec ale slovo dalo slovo, já Zbyňka ukecal a dohodli jsme se, že závod pojmeme jako rodinný. To znamená, že běh za nás za oba převezmou naše manželky. Upozorňuji, že jsme se tak dohodli dříve, než jsme jim o tom řekli a také, že ani jedna z nich běhu doposud příliš neholdovala.

Z počátku se mi ten, pro mě výjimečný, závodní nápad líbil. S blížícím se termínem a upřesňující se předpovědí počasí, jsem začínal trochu litovat a do poslední chvíle jsem si nebyl úplně jistý, jestli do Varů pojedu. Nakonec jsem se ale kousnul. Triatlon je sport, který se mi hodně líbí a taky jsem měl pocit, že je dobré podpořit pořadatele, který myslí i na tělesně handicapované.

Když jsme ráno po osmé hodině vyjížděli z Prahy, teploměr ukazoval asi 12°C a pršelo. Na koupališti Rolava, kde se triatlon odehrával, to nebylo o moc lepší. Teplota vody – 19°C a teplota vzduchu kolísala podle toho, jestli zrovna svítilo sluníčko nebo pršelo. 


Náš závod startoval ve 13 hodin. Do chladné vody nás lezlo celkem osm. Tří vozíčkáři – já, Zbyněk Švehla a Zdeněk Kirch. A pět zástupců sportovců s vadou zraku – jeden samostatný a dva tandemy. Z vody jsem vylézal jako předposlední, asi 15 vteřin po Zbyňkovi (no jistě nevylézali jsme, ale vynášeli nás dva zdraví silní borci). Posadili nás rovnou na handbiky. Zbyněk odstartoval chvíli přede mnou a získal náskok asi 150metrů. Ten se mi podařilo na asfaltové stezce, rovinaté a bohaté na zatáčky, stáhnout během prvních tří kol. Další tři kola jsem už vedl a snažil se zvyšovat náskok. Čip časomíry jsem předával Jitce asi s podobným náskokem, jaký měli Švehlovi na začátku cyklistické části, tedy zhruba těch 15 – 20 vteřin. Jitka náskok udržela a rodina Šulcových tak porazila Švehlovy i Zdeňka Kircha a obsadila tak krásné první místo mezi vozíčkáři.


Velké díky patří organizátorům za perfektně připravený závod. Vše bylo naprosto bezchybně připraveno a zvládnuto. Informace jasné a dostupné, lidé usměvaví a ochotní. Vše šlapalo přesně podle plánu. Nádherný podnik. Doufám, že se nás tam za rok sejde více a souboje tak budou lítější a krásnější. Také by, myslím, neškodilo mírné prodloužení tratí.


Výsledky: czechtriseries.cz
Fotogalerie: Paratriatlon


Žádné komentáře:

Okomentovat