pondělí 25. srpna 2014

Železný dědek 2014 – Mistr ČR!


Na pravděpodobně nejtěžším závodě, který v ČR handbiky jezdí a který je zároveň pořádán jako Mistrovství ČR v silničním závodě handbiků se mi tuto neděli podařilo obhájit mistrovský titul. K titulu Mistra ČR v časovce jsem tak přidal i titul Mistra ČR v
silničním závodě. V obou mistrovských závodech jsem zvítězil napříč všemi zdravotními kategoriemi handbike.


Trikot Mistra ČR

Železný dědek je tradiční závod zdravých cyklistů, pořádaný každoročně ve středočeských Soběhrdech. Jeden okruh je 25km dlouhý. Kategorie MH3 a MH4 (moje kategorie) jely 2 okruhy, kategorie MH1 a MH2 okruh jeden.

Brzy po startu se na čele závodu vytvořila malá skupinka nejrychlejších handbikerů ve složení Mošnička, Švehla, Šiška, Tománek a já. Nikomu se nechtělo vydávat se moc ze sil hned na začátku a tak jsme do prvního, asi 3km dlouhého stoupání, najížděli docela v klídku. Asi po jednom kilometru jsem se dostal do čela naší skupiny. Zkusil jsem za to trochu vzít, abych zjistil jak jsou na tom ostatní se svou aktuální formou. Ke svému překvapení jsem zjistil, že jediný, kdo se mě dokázal držet je Tomáš Mošnička. Za ním se už stihla vytvořit asi 15 metrů dlouhá mezera a až za ní jsem viděl zbytek skupiny v čele s Honzou Tománkem. Zkusil jsem této příležitosti využít a přidal jsem. Buď se Mošna udrží a pak pojedeme spolu, nebo se neudrží a já pak buď pojedu sám, nebo počkám na ostatní, podle okolností.

Kluci nás nedocvakli a Tomáš se udržel. Na konci stoupání nás na kole dojel můj a Tomášův společný trenér Honza Třesohlavý a hlásil nám, že máme na zbytek skupiny asi 100 metrů. Domluvili jsme se s Mošnou a skoro celý zbytek závodu jsem perfektně spolupracovali a snažili se držet rozumné tempo, abychom se neutavili a neztratili náskok. Až na začátku závěrečného stoupání jsem nastoupil a pokusil se dojet do cíle s nějakým zajímavým náskokem. Tomáše jsem nechal za sebou o necelou minutu.

Maillot jaune - žlutý trikot pro nejlepší nahdbike

Co jsem se doslech od ostatních, tak druhá skupina ve složení Honza Tománek, Zbyněk Švehla a Michal Šiška obkroužila společně první kolo. Ve stoupání do druhého kola tempu skupiny nestačil Honza Tománek a tak Michal se Zbyňkem pokračovali druhé kolo společně. Toto pořadí se udrželo až do cíle.

Díky organizátorům za perfektní závod a samozřejmě i trenérovi Honzovi Třesohlavému za mé vedení!

Výsledky: Championchip.cz
Fotogalerie: Zonerama

P.S. Nebudu tentokrát zveřejňovat záznam mé tepové frekvence, protože její čidlo mi během závodu začalo blbnout a jeho výstup je tak naprosto nesmyslný.



Žádné komentáře:

Okomentovat