úterý 30. září 2014

Berlín maraton 2014

Berlínský maraton, jeden z největších v Evropě. Neuvěřitelně velká akce, perfektní organizace, úžasní diváci i pořadatelé. Stejně tak, jako patří tento závod mezi největší co se počtu běžců týká, patří i mezi největší závody handbiků. Na startu nás stálo více než 140, z toho více než 120 mužů.


Bohužel pro mě byl doprovázený smůlou. Nejen, že se teprve zotavuji z nedávno
prodělaného onemocnění a pouhých deset dní před startem jsem dobral antibiotika, ale ta potvora nepříjemná si na mě zasedla i během samotného závodu.

Start byl v 8:28hod za slunečného, ale velmi chladného počasí. Měl jsem dobrou startovní pozici v druhé řadě. Díky tomu jsem se hned po startu držel ve vedoucí skupině. Nebylo to snadné, ale šlo to. Společně s první skupinou jsem jel asi prvních 8 kilometrů, když mě potkala ta výše zmiňovaná smůla.

Přední kolo handbiku mi zapadlo do tramvajové koleje, která šikmo křižovala trasu závodu. Ve více než 40ti kilometrové rychlosti jsem se chvilku snažil z koleje vyjet, ale galuska po železe klouzala a prostě odmítala směřovat tam, kam jsem chtěl já. Během dalších asi 3 vteřin jsem jen bezmocně sledoval, jak má skupina pokračuje rovně a já odbočuji do postranní ulice. Teprve tam se mi povedlo zabrzdit. Přivolal jsem si pomoc, diváci mi vytáhli kolo z koleje a pomohli mi otočit se správným směrem. Ještě mi udělali prostor v zábranách, tak, abych se mohl vrátit zpět na trať. Celá tahle operace zabrala tak jednu, maximálně jednu a půl minuty. Moje skupina však za tu krátkou chvíli byla někde daleko přede mnou.

Dalších několik kilometrů jsem pokračoval celkem v klidu sám a čekal na skupinu, ke které bych se mohl připojit. Asi po pěti kilometrech mě taková skupina dojela a já se k ní přidal. Společně jsme dojeli téměř až do cíle. Na printscreenu ze sporttestru můžete vidět, jak moje tepová frekvence rostla, když jsem skupinu tahal, a jak klesala, když jsem se vezl. Celkově jsem v tomto nádherném závodě dokončil na 15. místě, což je celkem slušný výsledek, vzhledem k průběhu závodu a především pak vzhledem ke konkurenci.


Kvůli nemoci jsem musel vynechat několik zajímavých závodů. Především ten v italském Fossanu - závěrečný závod Evropského poháru EHC. Díky ztrátě bodů z tohoto závodu jsem propadl na šestou pozici celkového pořadí EHC. Je to škoda, ale i tak je umístění v top desítce této největší evropské soutěže výborným koncem letošní sezony.

Konec sezony a poslední závod pro mě bude vlastně až tento víkend v Košicích. Kam se chystám na tradiční Medzinárodný maratón mieru.

Výsledky: Výsledky
Moje průběžné časy: Průběžné časy
Pár obrázků: Zonerama



Žádné komentáře:

Okomentovat