středa 8. října 2014

Košický maraton mieru 5.10.2014


Další ze závodů, které jsem ještě neznal a které jsem jel poprvé. Také další ze závodů, které jsou svou atmosférou přinejmenším zajímavé.

Do Košic jsme spolu se Zbyňkem Švehlou vyrazili v sobotu ráno. Cestou tam, jsme jeli přes Brno, Uherský Brod, Žilinu a Prešov. Zpátky pak v neděli odpoledne spodem, přes
Zvolen a Bratislavu. Obě cesty, i se zastávkami, nám zabraly přibližně stejně času, asi 8 hodin každá. Doufám, že za rok už budou na Slovensku otevřeny další úseky dálnic a cestování tak bude rychlejší.

Náš závod na 20km byl naplánován na neděli ráno v 8:55. Start v historickém centru Košic byl celkem ostrý a dostat se ze zadní pozice někam ke špičce nebylo na úzkém cyklistickém chodníku a okolní dlažbě snadné.

Hned po startu se vytvořila na čele závodu asi sedmičlenná skupina ve složení Wilk, Kukla, Šelinga, já a ještě asi dva nebo tři Poláci. Během dvou kilometrů Poláci, tedy kromě Wilka samozřejmě, odpadli. Za další asi dva kilometry nám ujel Rafal Wilk. Zbytek závodu jsem tak jel ve skupině s Danem Kuklou a Péťou Šelingou. Oba jsou místní mazáci a v tomto závodu se naháněli už před dvaceti lety. Doufal jsem, že se mi povede je v cílové rovině setřást a dojet si tak pro druhé místo. Udělal jsem ale chybu, podcenil jsem je a začal spurtovat příliš brzy – asi kilometr před cílovou páskou. To se mi nevyplatilo a tak mě 100 metrů před cílem oba dva předjeli. Rafal Wilk skončil s velkým náskokem první, Dano Kukla druhý, Petr Šelinga třetí a na mě zbylo nepopulární čtvrté místo. 



Oficiální výsledky nejsou správné, protože organizátorům zazlobila časomíra. Podle mého sporttestru jsem byl v cíli zhruba v čase 33:40. Dano s Peťou kousíček přede mnou a Zbyněk dojel sedmý s prázdnou přední galuskou.



Žádné komentáře:

Okomentovat