úterý 7. dubna 2015

Rosenau 4.4.2015 – jarní klasika

Můj první letošní závod Evropského poháru ve francouzském Rosenau je klasickým a tradičním otvírákem sezony (pár závodů se v teplých krajích koná dříve, ale ne na takové úrovni). Pořádá se vždy v sobotu před Velikonočním pondělím. A zpravidla tu bývá dost chladno. Ani letos to nebylo jinak. 7 – 8°C a déšť. Nesnáším tenhle druh počasí. Mám
rád teplo, ale spíš vedro, sluníčko, bezvětří, jsem letní typ. Rád závodím ve třiceti stupních, ne když mrzne.

Na start 44km dlouhého závodu jsem se stavěl už promoklý z rozjíždění. Nebyl jsem sám. V kategorii MH4 nás odstartovalo jedenatřicet. Že to nebude závod pro mě, mi potvrdil i zpackaný start. Řetěz mi totiž spadl na nejmenší převodník a já se musel zdržovat jeho přehazováním na největší. Kdo to v Rosenau zná, ví jak je start důležitý. Asi 200metrů za ním je totiž kruhový objezd. Ten zpomaluje a třídí pole závodníků. Na kulaťák jsem vjížděl na konci pelotonu. Podařilo se mi ale dotáhnout vedoucí skupinu.

S touto skupinou jsem jezdil první půlku závodu. Bylo to náročné, protože za každou obrátkou, za každou zatáčkou, se skupina natahovala a snažila se roztrhat. Když přijíždíte do zatáčky, zpomalujete na 30 a hned pak zrychlujete na 45, tak vám to dá zabrat. Asi na 22. kilometru se skupina přede mnou roztrhla a já už neměl dost sil, a to především morálních, abych je dojel. 

Printscreen záznamu ze sportestru

Po pár kilometrech mě dojel Arifi (BEL), spolu jsme dotáhli Wagenera (LUX) a společně pokračovali skoro až do cíle. Kousek před ním mi cukli a najeli na mě asi deset vteřin, ale to už mi bylo jedno. Jediné co jsem si přál, bylo být v suchu a teple.

Dvanácté místo pro mě nepředstavuje radost ani zklamání. Spíš mě mrzí, že jsem se neudržel ve vedoucí skupině až do cíle. Doufám, že to napravím v dalších závodech.

V mé kategorii zvítězil Mathieu Bosredon, druhý Rafal Wilk a pro bronz si dosáhl Jonas Van de Steene

Před pár týdny jsem dával vědět, že bych chtěl většinu závodů nahrávat. Kameru na přilbě jsem musel kvůli počasí vynechat - na záznamu by nebylo nic vidět. Podívat se tak můžete jen na krátké video z pohledu diváka. Nezapomeňte si přepnout kvalitu přehrávání na 720p!

Výsledky najdete zde: Výsledky
A tady je krátké video ze závodu: Video




Žádné komentáře:

Okomentovat