úterý 30. června 2015

EHC Louny 27.6.2015 – Mistr ČR!

Nejvýznamnější ze závodů ČPH na českém území je, alespoň z hlediska kvality konkurence, závod Evropkého poháru - EHC, který se jel tento víkend v Lounech. V mé kategorii, tedy MH4, nechyběl Paralympijský vítěz a Mistr světa Rafal Wilk nebo Mistr světa Arkadiusz Skrzypinski. Věděl jsem, že to nebude procházka růžovým sadem, ale těšil jsem se, protože závody právě s takovými soupeři mě
mohou posunout dále.

Závodní den začínal dopolední časovkou na 15km z Loun do Počedělic a zpět. V první části se spíše klesá a zpátky do Loun zase stoupá. Bylo po dešti a panovalo téměř bezvětří s velmi slabým západním větrem. Startoval jsem v 10:38:30, minutu před Wilkem. To byla dobrá pozice, protože se dalo počítat s tím, že mě Wilk předjede a bude mě tak motivovat k vyššímu výkonu. Na otočce v Počedělicích jsem měl dobrý pocit, protože můj čas na mezičase byl opět lepší než v loňském roce. Doufal jsem, že rychlejší budu i v druhé půlce trati. Na časomíře v cíli jsem zjistil, že jsem svůj loňský čas zlepšil téměř o minutu. To je dobrá zpráva, protože se ukazuje, že můj trénink jde dobrým směrem. Ve své kategorii jsem skončil na celkem dobrém sedmém místě. Na prvním místě Wilk, na druhém Skrzypinski a bronzovou medaili si pověsil na krk Olaf Heine.

Start časovky

Protože se tato časovka jela také jako mistrovský závod ČR 2015. A protože jsem zajel nejrychlejší český čas, stal jsem se Mistrem ČR v silniční časovce handbike. Silniční mistrovský závod se jede na podzim v Ústí nad Labem.


V 18:00 startovalo kriterium na jednu hodinu a jedno kolo v ulicích Loun. Právě ustával poměrně silný a vytrvalý déšť, který potrápil kluky v dalších kategoriích závodících před námi. Startoval jsem z dobré pozice v druhé řadě. Mým cílem v tomto závodě bylo obhájit, nebo ještě vylepšit výsledek dopolední časovky. V nájezdu do třetího kola v rychlé zatáčce na mokrém povrchu jsem ale ztratil kontakt s vedoucí skupinou a v nadcházejícím stoupání jsem ji již nedokázal docvaknout. Počkal jsem chvíli na za mnou jedoucího Briana Alldise a odkroužil spolu s ním asi polovinu závodu. Na začátku druhé půlky jsem dojeli Heineho a pokračovali s ním. V posledním kole, asi tři sta metrů před cílem jsem nastoupil a předjel Aldise i Heineho a šel si tak pro šesté místo. Jenže v poslední pravotočivé zatáčce, asi 40 metrů před cílem, jsem neodhadl správnou rychlost, musel přibrzdit více než jsem chtěl a o pár centimetrů dříve tak protnul cílovou čáru Olaf Heine. Přesně o 9 setin vteřiny. Já se tak musel opět spokojit se sedmým místem.

V cíli kriteria

Příští víkend mě čeká krásný a obrovský závod Handbike-Trophy v německém Heidelbergu.

Výsledky: Časovka    Kriterium
Pár obrázků: Zonerama
A video: ZDE



Žádné komentáře:

Okomentovat