pátek 12. června 2015

Světový pohár Maniago 5.-7.6.2015

Mám za sebou první účast na závodech světového poháru. Závody se konaly v italském Maniagu přímo na úpatí Alp. V pátek byla na programu časovka na 12.5km a v sobotu silniční závod na 9 kol á 7,1km, tedy 63,9km.

Přesto, že časovky nemám rád, doufal jsem v dobrý výsledek, protože mírně zvlněný
profil a kvalitní povrch silnic naznačovaly, že se pojede rychle. Kdyby se ještě jelo po větru, bylo by to přesně tak, jak to mám rád. Po větru se ale bohužel nejelo, naopak druhá půlka časovky byla téměř přímo proti směru větru.

Start byl v městečku Sequals. Cíl v centru Maniaga. Po prvních stovkách metrů mírného stoupání následovalo jediné výraznější klesání na trati. Poté průjezd prvním ze tří městeček na trati a výjezd mezi pole. Asi v polovině časovky nás čekalo jediné výraznější stoupání. Po tomto stoupání se trať stáčela více na sever proti větru a zároveň začala stoupat. Také proto byla druhá půlka hodně náročná a bolela. Se svým výsledkem, tedy 13. místem v tak prvotřídní konkurenci jsem velmi spokojen. Samozřejmě, není to bedna, ale pro začátek je to super.

Na sobotu odpoledne byl naplánován start silničního závodu. Několikrát jsem si trať v předcházejících dnech projel a měl jsem z ní jediný pocit – strach. Po startu a průjezdu centra města následovalo asi 300 metrů dlouhé klesání, kde se handbiky rozjížděly na rychlost vysoko nad 50km/h. Tento sjezd byl zakončen 90° zatáčkou pod most a aby to nebylo málo, tato zatáčka/křižovatka byla zpestřena ostrůvky ve svém středu. Takže, nejdříve se třicet handbikerů rozjede na vysokou rychlost na silnici, která je širší než 10m a poté prudce odbočí někam, kde se vejdou nejvýše tři vedle sebe a musí se vyrovnat s obrubníky nejen na stranách vozovky, ale i na ostrůvku ve středu křižovatky. Věděl jsem, že to nebude fungovat...


Start byl pojat jako letmý. To znamená, že se celé startovní pole pomalu rozjede za vodícím vozidlem, to se po průjezdu centra odpoutá a závod začne. V prvním průjezdu pod mostem jsem se držel asi v polovině peletonu. Že jsem se nemýlil v odhadu mi potvrzovaly zvuky kolizí za mnou. A to, že se peloton začal dělit už tak brzy po startu. 


Celé první kolo jsem se držel v první skupině. Na začátku druhého kola jsem byl v druhé polovině první skupiny a do zatáčky pod mostem jsem se snažil najet co nejširším obloukem tak, abych nemusel zpomalit a zároveň snížil riziko převrácení se. Toto riziko bohužel podcenili dva jiní závodníci, kteří zvolili vnitřní dráhu. Při průjezdu zatáčky se převrátili na bok a klouzavým pohybem po boku mě zablokovali u vnějšího obrubníku. Musel jsem zastavit, vyhnout se těmto ležícím klukům, rychle se rozjet a pokusit se dostihnout koho to jen půjde. První skupina už byla téměř v nedohlednu ale asi 100m před sebou jsem viděl dvojici handbikerů. V druhém kole jsem se je snažil dojet. Ve třetím jsem poznal, že to nemá smysl a rozhodl jsem se zpomalit a počkat na někoho za mnou, abych nemusel absolvovat celý závod sám. Na začátku čtvrtého kola mě dojela tříčlenná skupina ve složení Američan, Korejec a Dán. Společně jme odkroužili jedno kolo. Na začátku pátého kola jsem ale nebyl schopen držet s nimi krok. Každý metr mě stál spoustu sil i přes to, že se nejelo nijak výrazně rychle. Od trojice jsem odpadl a pokračoval sám. Když jsem ale osaměl a v okolním tichu slyšel jen vlastní kolo, zjistil jsem, že něco není v pořádku. Zastavil jsem a zkontroloval si kola. Přední galuska byla skoro prázdná. Protože nebyla možnost defekt rychle opravit nebo vyměnit kolo, sebral jsem se a pomalu, tak abych si nezničil ráfek, odjel na hotel, který byl kousek od trati závodu.


Tak pro mě skončil můj první závod na Světovém poháru v italském Maniagu. Časovka dobrá, silniční závod k prdu. Na druhou stranu, poté co jsem slyšel o tom, co všechno se pod tím mostem dělo, jsem rád, že jsem to přežil ve zdraví, stejně jako moje kolo. Teď mě čekají tři týdny tréninku a závody EHC v Lounech.
 
Výsledky časovky: ZDE
Výsledky kriteria: ZDE
Video MH3 + WH: TADY



 

Žádné komentáře:

Okomentovat