středa 12. srpna 2015

Časovka na Zlaté návrší 2015 – Zápis do knihy rekordů!

V sobotu 8.8. se za horkého slunečného dne konala časovka Českého poháru handbike na 22km do vrchu. Startovalo se z Jilemnice, nadmořská výška cca 420 m.n.m. a cíl byl na Zlatém návrší u Vrbatovy boudy – přibližně 1390 m.n.m. Převýšení tedy bylo bezmála
1000 metrů!

Pančavský vodopád

Přes to, že jsem startoval jako jeden z favoritů a tedy poslední, měl jsem obavy z konkurence. Byl jsem si totiž trasu časovky projet týden před konáním závodů a zjistil jsem, že převody, kterými je vybaven můj handbike jsou pro toto převýšení naprosto nevhodné. Nejmenší převodník 39z a největší pastorek 36z sice vypadají jako lehký převod, ale když šlapete rukama a průměrné stoupání na posledních pěti kilometrech je 10%, tak je to prostě příliš těžké. Kadence se v závěru pohybovala někde kolem 55 otáček za minutu a tak se efektivně jezdit nedá. Pokusil jsem se během toho týdne sehnat náhradu, ale bohužel se mi to v tak krátké době nepodařilo. Jak jsem později zjistil, můj největší konkurent, Tomáš Mošnička, na tom byl úplně stejně, dokonce s naprosto stejnými převody.

Kousek před cílem

Stoupání na Zlaté návrší je velmi těžké, v prvních deseti kilometrech se to nezdá a jede to vcelku svižně. Jenže potom se kopec začne utahovat a posledních cca 5,5km jsou obyčejné sprosté galeje. A to nemluvím o tom, že silnice byla na dvoukilometrovém úseku pod Horními Mísečkami rozkopaná a projíždělo se stavbou s povrchem pokrytým štěrkem a prachem. Průměrná teplota na mém sporttestru byla 30°C a to se jede většinou v lese...

Od startu jsem se snažil rozložit si síly tak, aby mi v závěrečném prudkém stoupání nedošlo. Podle toho co jsem vysledoval na wattmetru (zatím jsem stále bez testů), jsem odhadoval, že takto dlouhou trasu bych měl být schopen odjet při průměrném výkonu kolem 160W a toho jsem se snažil držet. Vyplatilo se. Sice jsem měl zpočátku pocit, že tímhle tempem nevyhraji, ale jak jsem postupně dojížděl a předjížděl své soupeře, ukázalo se, že to byla správná volba.

V cíli

Na Zlaté návrší jsem nakonec dojel jako nejrychlejší handbike v čase 1:48:42. A tím jsem se zapsal do České knihy rekordů jako nejrychlejší handbiker na této obtížné trase. 

Na bedně

Díky Černým koním za takto obtížný a spravedlivý závod. Těším se na příští ročník s opravenou a kvalitní silnicí. 


Výsledky: ZDE 
Pár fotografií: Zonerama
Záznam sporttestru:


 

Žádné komentáře:

Okomentovat