pátek 4. září 2015

Železný dědek 23.8.2015


Závod s nejlepší atmosférou, který handbiky v Čechách jezdí. Pravidelně skvělí fanoušci, výborní organizátoři a příjemní lidé. A ještě jednou věcí je Železný dědek pro handbiky výjimečný. Většina závodů, které v Čechách jezdíme, jsou spojené s běžci a
Dědek je cyklistický až do morku kosti.


Trať tvoří 25 km dlouhý okruh. Kopcovitý, členitý a především náročný. Startuje se pravidelně v Soběhrdech a prochází několika obcemi a Benešovem. Handbikeři kategorie MH3 a MH4 jezdí okruhy dva, MH dvojky a jedničky a vlastně ještě holky jezdí okruh jeden.


Stavěl jsem se na start s tím, že jsem chtěl vyhrát. Povedlo se mi to tu již dvakrát a nechtěl jsem tuto „tradici“ přerušit. Protože znám své konkurenty v ČR, věděl jsem, že na první místo bych dosáhnout měl. Otázkou bylo, jak pojede jediný cizinec registrovaný do závodu, belgičan Mark Van Extergem. Mark je klekačkář, na handbikeu totiž neleží ale klečí, což je u amputářů běžnější. A jako klekačkáři by mu měla kopcovitá trať vyhovovat.

Odstartovali jsme přesně podle propozic v 10:08hod. Během prvních kilometrů se peloton roztrhal a na čele se vytvořila malá skupinka ve složení Mošnička, Tománek, Van Extergem a já. Na vrcholu dlouhého postartovního stoupání už jsem byl vpředu jen já a Van Extergem. Zhruba na desátém kilometru začal Mark ztrácet. Zkusil jsem za to trochu vzít a povedlo se mi vytvořit malý náskok, kterého jsem využil a Markovi odjel. Zbývajících 40 km jsem tak jezdil sám. V prvním kole jsem se snažil nahnat nějaké minuty na své soupeře a zvětšit svůj náskok. V druhém kole jsem už jen v zrcátku kontroloval, jestli se někde za mnou neobjevují.


Do cíle jsem dojel jako nejrychlejší handbiker. Druhý Mark Van Extergem na mě ztrácel téměř 3 minuty. Na třetí pozici finišoval výborný Tomáš Mošnička. Můj obdiv patří především klukům z kategorie MH1, protože, když máte ochrnuté i ruce, tak je pro vás takto náročná trať skutečnou zkouškou pevné vůle.


Díky všem organizátorům a všem dobrovolníkům za skvělou práci a doufám, že se na Dědkovi setkáme znovu za rok. 

Výsledky: championchip
Video ze závodu: youtube
Odkazy na fotogalerie: ČESYK

Žádné komentáře:

Okomentovat