sobota 23. dubna 2016

Pardubický vinařský půlmaraton MČR 2016


První závod Českého poháru handbike a rovnou Mistrovství republiky. Nevadilo mi to. Mistrovský závod se jezdí každý rok jinde, aby se střídal charakter trati a šanci tak měl každý bez ohledu na to, jestli dává přednost kopcům nebo třeba rovinám. Letos to připadlo na Pardubice. Počítal jsem s tím a doufal, že stejně nerozjetí budou i soupeři.
Doposud jsem totiž trénovat převážně vytrvalost a sílu a na rychlost zatím moc nedošlo. A protože až rychlost se trénuje ve vysokých tepech, na rozdíl od síly a vytrvalosti, nedalo se ještě mluvit o nějaké formě. Ale jak říkám, doufal jsem, že soupeři na tom budou podobně a taky že jo.

Do závodu jsem nastupoval s jasným cílem, obhájit loňský titul a pokud možno vyhrát závod i celkově. Při pohledu na startovní listinu jsem měl celkem jasno o tom, jak se bude závod vyvíjet. Říkal jsem si, že se vytvoří skupinka, ve které budu já, Mošna, Zbyněk Švehla a Dano Kukla. A nemýlil jsem se. Velice brzy po startu se startovní pole natáhlo a vedoucí skupina byla přesně v takovém složení jaké jsem předvídal.

První polovinu prvního ze dvou kol jsme objeli společně. Po otáčce na Hradecké jsem za to zkusil vzít, abych otestoval soupeře a případně snížil konkurenci. Mošna to měl dobré, byl ve skupině jediný z MH3, ale my MH4 tam byli tři. Dal se tak čekat tuhý boj o titul. Naštěstí se nám podařilo utrhnout Dana a počet mých soupeřů se tak zmenšil.


V trojici jsme jezdili až do samotného finiše. Všichni jsme se střídali ve vedení skupiny a každý tak měl čas na odpočinek před závěrečným spurtem. Na třídu Míru, cílovou rovinku, vjížděl první Zbyněk, za ním Tomáš a poslední já. Zbyněk začal spurtovat v podstatě hned po vjezdu na třídu Míru. Mošna se ho držel a já za to tak musel vzít taky. Bylo to hodně natěsno, protože spolu s námi se stejnou třídou do cíle hnali i koloběžkáři. Naštěstí to vyšlo, našel jsem si prostor a oba soupeře předjel. Cílovou čáru na Pernštýnském náměstí jsem tak protnul první a obhájil tak titul Mistra ČR.


Dalším závodem, ve kterém startuji, je Memoriál Karla Raise. Tam to ale bude trochu jiné kafe, protože mezi soupeři budou členové polské reprezentace a i zástupci dalších států. Tak mi držte palce, ať to není ostuda.

Výsledky: CPHandbike 
Video: youtube 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat