středa 22. června 2016

EHC Louny – MČR v silniční časovce 2016


Závod seriálu EHC přivádí do Čech pravidelně velmi kvalitní konkurenci. Letos v Lounech bylo komu fandit a koho obdivovat. Na start stáli takoví borci, jako Rafal Wilk, Jonas Van de Steene, Michael Jörgensen nebo handbikeři týmu adViva. Při pohledu na startovní
listinu bylo jasné, že půjde o kvalitní závod s kvalitními soupeři.

Příprava



Start časovky


Do dopolední časovky jsem šel s plánem zlepšit svůj loňský čas a neudělat žádnou základní chybu. Na otočce v Počedělicích jsem měl o 14sec lepší čas než loni a říkal jsem si, že bych to mohl do cíle udržet nebo zlepšit. V poslední zatáčce před cílem jsem ale udělal poněkud osudovou chybu. Projel jsem jí příliš rychle a při nájezdu do krátké cílové rovinky se převrátil. Než mě kolemstojící organizátoři a diváci pomohli dostat se zpět na kolo a než se podařilo nahodit spadlý řetěz, ztratil jsem minimálně 30 vteřin. Obsadil jsem tak ne příliš kvalitní 9. pozici. Dobrou zprávou pro mě je, že můj průměrný wattový výkon byl, až do mého pádu, o 8W vyšší než loni, tedy 199wattů.

V péči zdravotníků

Protože se časovka jela také jako mistrovský závod ČR a protože jsem i přes svůj pád byl nejrychlejší z Čechů, podařilo se mi letos opět obhájit titul Mistra ČR v silniční časovce. Na druhém místě skončil Jan Strcula a třetí byl Martin Skoupý. Kolo i já jsme přečkali pád jen s několika málo odřeninami, takže jsem se mohl postavit na start odpoledního kriteria. Doufal jsem, že tam zajedu lepší výsledek.

Mistr ČR



Mistr ČR


V 18:00 startovalo odpolední městské kriterium na jednu hodinu a jedno kolo. První zhruba dvě kola jsem se držel ve vedoucí asi 9 členné skupině. Během třetího kola se skupina roztrhla na dvě menší. Já pokračoval ve druhé. Bohužel během 4. kola se mi za draw-bar zahákl Polák Tomasz Lyko. Museli jsem zpomalit a kola rozpojit. V té chvíli ale byla naše skupina již dost daleko před námi a nám se nepodařilo ji během závodu docvaknout. Zbytek závodu jsem tak obkroužil spolu s Lykem.

Kriterium

Protože mám poměrně vysokou polohu na svém handbiku, nemohu projíždět zatáčky tak rychle jako soupeři. A to se mi vymstilo právě v tomto závodě. V poslední zatáčce před cílem, v posledním kole závodu, tam, kde jsem se vyklopil při časovce, jsem mírně zpomalil, Lyko mě předjel a protnul tak cílovou čáru rychleji, než já. Výsledkem pro mě bylo opět 9. místo. A musím jednoznačně říci, že tentokrát smolné. Snad mě v holandském Emmenu, kam se chystám na další závod, bude pronásledovat jen neuvěřitelné štěstí.

Jen pro zajímavost ale musím napsat, že smolný závod to nebyl jen pro mě. Během kriteria se uvolnila podnožka na handbiku Patrika Gabriela, který tak byl nucen ukončit závod předčasně. A v posledním kole závodu spadl a zakousl se řetěz na kole favorita Rafala Wilka. Než byl jeho problém vyřešen, přišel o několik míst a dojel tak na 6. místě. 


Výsledky jsou k nalezení zde: časovka a kriterium
Tady si můžete prohlédnut fotografie ze závodu: Zonerama
Video z časovky: Youtube




Žádné komentáře:

Okomentovat