neděle 12. června 2016

Swiss series UCI – Knutwil + Schenkon 4. a 5.6

Nebyl jsem si jistý, jestli se na tento závod budu hlásit. Až Zbyněk Švehla mě definitivně zlomil. Je to závod, který má rád a společná cesta a společné náklady na ubytování jsou příjemným benefitem při účasti na takto vzdáleném a nákladném podniku. Bohužel Zbyňka schvátila nepříjemná choroba a já tak zamířil do Švýcarska sám. Jedná se o
závod spadající pod UCI, kategorie C1 s dlouhou tradicí a s tradičně slušnou konkurencí.

V sobotu dopoledne se konala časovka na okruhu dlouhém 6,3km u vesničky Bad Knutwil. Moje kategorie MH4 měla před sebou 3 okruhy, tedy 18,9km. Začíná se několikasetmetrovým prudkým stoupáním, následují asi tři kilometry klesání a zvlněná rovina na zbývajícím úseku do cíle. Je to poměrně těžký profil, protože úvodní stoupání je opravdu prudké. Časovky nemám moc rád, tak jsem se to snažil odjet co nejlépe bez nějakých výrazných ambicí. Můj výsledný čas – 34:06:58 byl asi o 1:40 rychlejší než před dvěma lety, když jsem tu byl posledně. Ani tak to ale nestačilo na umístění, se kterým bych byl spokojen. 8. pozice ze 17 startujících. Průměr...

Po časovce v Knutwilu

V neděli odpoledne startuje v blízkém Schenkonu silniční závod na 3 okruhy kolem jezera Sempachersee. Jeden okruh měří necelých 20,5km, celkem nás tedy čekalo 61,3km. Profil je rovinatý, mírně zvlněný. Dá se říci, že rychlý.

Asi hodinu a půl před startem začalo pršet. Na kvalitní rozjetí jsem tedy rezignoval a postavil si trenažer do přístřešku na nákupní vozíky na parkovišti, kde jsem parkoval. Rozjetí na trenažeru pro mě není ideální, mám raději silnici. Ale tady mi to z nějakého důvodu nevadilo a myslím, že jsem svaly zahřál celkem slušně. Půl hodiny před startem pršet přestalo, tak nám hrozila voda jen od stříkajících kol.

Start Schenkon

Startoval jsem z dobré druhé řady. První polovinu prvního okruhu se vezl společně celý peleton. Poté se začal pomalu trhat. Na konci prvního kola, ve stoupání k cílové rovině, se roztrhla i moje, asi 9 členná skupina. Utrhli se nám Wilk, Skrzypinski, Jeffre a Wagener. Se mnou ve skupině byli Frohofer, Arifi, Wandachowicz a ještě někdo, kým si nejsem jistý. Zároveň se opět spustil déšť. Zajímavé bylo, že celou dobu závodu pršelo jen na jedné straně jezera. Mezi Schenkonem a Sempachem pršelo, na druhé straně u Notwilu bylo sucho. Takže jsme střídavě mokli a usychali.

Poměrně slušně jsme v mojí skupině spolupracovali a tempo se tak drželo na vysoké úrovni. Až v polovině posledního kola se začalo taktizovat. Nepříjemné bylo i to, že jsme dojeli skupinu 4 handbikerů z kategorie MH3 a tím, jak se u nás taktizovalo, tak oni se nás byli schopni držet a „motat“ se mezi námi. Poslední dva kilometry závodu se jely v prudkém dešti. To je nepříjemné, protože přes dioptrické brýle, z vnější strany mokré a z vnitřní zapocené, nic nevidím. Navíc se mezi námi pohybovali kluci z MH3.

Původně jsem chtěl nastoupit ke spurtu tak 300 - 400 metrů před cílem, ale v hustém dešti, bez dobré viditelnosti a s dalšími spurtujícími závodníky mi to nepřišlo jako dobrý plán. V zatáčce před cílovou rovinkou se mohlo stát cokoliv. Pokusil jsem se tedy využít situace, která byla nepříjemná pro všechny. Nastoupil jsem už asi 600 – 700 před cílovou páskou a doufal, že to ustojím déle, než moji soupeři. Propracoval jsem se na vedoucí pozici ve skupině. Pak ale vidím, jak mě z levé strany začínají předjíždět Frohofer a Wagener (kterého jsme mezitím dostihli). Oba se dostali přede mne. Wagenera jsem ještě zvládl docvaknout a o pár setin vteřiny ho porazit. Frohofera už ne.

Po Schenkonu

Dokončil jsem tak na velmi dobrém 5. místě. To je výsledek, se kterým jsem na rozdíl od časovky spokojen. Video z tohoto krásného závodu bohužel, kvůli dešti, nebude. 


Výsledky Knutwil a Schenkon: Handbikesport.de

 

Žádné komentáře:

Okomentovat