pátek 27. května 2016

Světový pohár Ostende, Belgie

Po absolvování závodů v německém Kolíně nad Rýnem jsme se s Tomášem Mošničkou přesunuli do belgického Ostende, kde se připravoval Světový pohár v cyklistice tělesně postižených. Hned po našem příjezdu, v úterý 17.5. měl Tomáš zdravotní klasifikaci. Bylo potvrzeno jeho zařazení do MH3. Moje zdravotní klasifikace byla naplánována
na čtvrteční odpoledne. Ve středu jsme vyrazili na společný trénink v okolí lázeňského města. Oba jsme měli unavené ruce a ani jednomu z nás to moc nejelo.

Ve čtvrtek jsem si odbyl klasifikaci a bylo definitivně potvrzeno, že náležím do kategorie MH4. Od 16 hodin byl naplánován oficiální trénink na trati, která byla shodná pro časovku i pro silniční závod. Tohoto tréninku jsme se oba zúčastnili. Trať brzy po startu zahybala mezi domky na úzké betonové a dlážděné uličky. Asi jeden a půl kilometru samá zatáčka do pravého úhle nebo prudší. Poté opouštěla technickou pasáž a napojovala se na hlavní silnici vedoucí z Ostende. Kvůli své poloze mezi poli a loukami byla v této asi 7km dlouhé části vystavena tradičně silnému přímořskému větru. Já i Mošna jsme cítili, že ruce už začínají fungovat a jede se nám ve srovnání s předcházejícím dnem dobře.

Rozjetí před časovkou

V pátek odpoledne jsem se stavěl na start 16 a ½ kilometru dlouhé časovky. Měl jsem trochu obavy z průjezdu technické části. Přeci jen, handbike není klasické kolo a v zatáčkách ho nemůžete naklopit, takže při příliš rychlém průjezdu zatáčkou hrozí převrácení.

Šikany v vilové čtvrti Ostende jsem zvládl dobře a vyjel na hlavní silnici. Nejdříve krátký úsek proti větru, zatáčka o 120°, poměrně dlouhý úsek po větru, otočka o 180°, a zpátky do města na START/CÍL. Držel jsem slušný výkon kolem 210-215W. Druhé kolo po stejné trati a konečně cíl. Cítil jsem, že ruce jely slušně a i s dechem a tepy jsem na tom byl celkem dobře. Na druhou stranu, v cíli časovky bývám unavenější, takže jsem měl pocit, že jsem ze sebe nevydal všechno, co jsem mohl. Můj čas změřila časomíra na 29:23 a já se umístil na 20. místě. Odstup za prvním Merkleinem byl poměrně brutální tři minuty. Na druhou stranu, na první desítku už to tak daleko nebylo. Doufám, že moje forma letos ještě poroste a moje výsledky budou lepší.

Silniční závod

Silniční závod

V sobotu v podvečer startoval silniční závod na 58,5km, tedy 7 kol. Řazení na start bylo poněkud chaotické, ale mě se podařilo zajistit slušnou startovní pozici asi ve 4. řadě. Hned po startu odbočoval peloton asi 32 závodníků mezi domky. Tam se kvůli úzkým uličkám natáhl do dlouhého hada. Za každou zatáčkou bylo nutné spurtovat a dotahovat krátkou ztrátu. Po vyjetí na širokou hlavní silnici se mi to bohužel již nepodařilo. Silný protivítr a rychlý nástup vedoucích závodníků byli příliš silnými soupeři. V roztrhaném pelotonu se vytvořilo několik skupin, částečně na základě výkonnosti a technické zdatnosti a částečně na základě štěstí při řazení na startu.

Závěrečný spurt

Já byl členem asi šestičlenné skupiny. Bohužel spolupráce jejích členů byla mizerná. Každý se snažil být co nejvíce v čele skupiny, ale zase ne tak, aby musel skupinu táhnout. Výjimkou byl Španěl Berchesi Mancione, který jediný se snažil táhnout v podstatě pořád. V prvních dvou kolech jsem se snažil střídáním a následným odpočinkem na ocasu skupiny donutit ostatní k jízdě ve stylu týmové časovky. Bohužel se to neujalo. Berchesi Manzione se stále snažil být na první nebo druhé pozici a skoro to vypadalo, že před sebe nechce nikoho pouštět, naopak ostatní zase nechtěli střídat. To se netýkalo Poláka Wandachowicze, který se o to v předposledním a posledním kole snažil. Já se naopak v posledních kolech do vedení skupiny moc nehrnul, protože mi přišlo nesmyslné prát se se Španělem nebo Polákem o vedení ve skupině, když se jim nechce smysluplně spolupracovat. Tohoto svého „nenáročného“ stylu jízdy v druhé polovině závodu jsem využil ve finiši, kde se mi podařilo členy naší skupinky přespurtovat a obsadit tak celkové 18. místo. S tímto výsledkem nejsem příliš spokojen, chtěl jsem se, vzhledem ke konkurenci, podívat někam ke konci první patnáctky.

Výsledky časovka

Výsledky silniční závod

V neděli ráno jsme vyrazili směr Praha a patří se poděkovat starému Citroenu za to, že více než 1000km dlouhou cestu zvládl bez problémů. 




Žádné komentáře:

Okomentovat