pondělí 29. srpna 2011

Železný dědek

Pondělí 29.8
    Železný dědek je perfektní závod s nezaměnitelnou atmosférou. Závod, který má před sebou dlouhou budoucnost, už jen proto, že ho pořádají neuvěřitelně fajn lidé. Já jsem se tohoto závodu zúčastnil letos podruhé a určitě ne naposledy. Na rozdíl od minulého ročníku, kdy se mi podařilo naprosto hloupým způsobem zabloudit (což mi také bylo mnohými vtipálky připomenuto), jsem si trasu před závodem pozorně nastudoval a toto hloupé faux pas nezopakoval.
    Počasí nám přálo, sluníčko svítilo, vítr byl zanedbatelný a teplota
taková, jakou mám rád. Na startu se nás na handbiku sešlo pouze sedm, což je podle mě škoda, protože čím více nás na podobných akcích bude, tím více organizátorů bude zařazovat handbike na svých závodech jako jednu z kategorií.
    Odstartovali jsme asi ve 3/4 na 11. Po startu se několik set metrů drželi všichni pohromadě, ale brzy se skupinka začala rozpadat, i díky tomu, že se začíná poměrně dlouhým stoupáním. Ve vedení se většinou střídal Zbyněk Švehla s Honzou Tománkem. Ti se také po několika kilometrech od zbytku skupiny odtrhli a pokračovali dál sami se mnou v mírném odstupu. Asi v půlce trati už Honza nedokázal držet krok se Zbyňkem a tak jsme dál pokračovali spolu. Po prudkém sjezdu do Benešova se mi podařilo Honzovi kousek poodjet a vytvořit si tím dostatečnou rezervu pro závěrečné stoupání, před kterým jsem si tak mohl trochu odpočinout a zdolat ho bez toho, abych vyplivl své staré prokouřené plíce.
    Závod naprosto bezkonkurenčně vyhrál Zbyněk Švehla, já skončil druhý se ztrátou asi 1,5minuty a třetí přijel do cíle Honza Tománek.
    Tím ovšem dobré zprávy toho dne skončily. Už večer jsem se necítil zrovna dobře a jak se ukázalo v následujících dnech, bylo to způsobeno dalším, toto léto již druhým zánětem močového měchýře. Většinu týdne jsem tak strávil v posteli, snižoval horečku a polykal antibiotika. Koncem tohoto týdne snad začnu opět pomalu trénovat, ale obávám se, že se závodu na pražském Strahově budu účastnit pouze jako zanícený divák.
    Mimochodem, právě jsem vybavil svůj handbike novým předním i zadním světlem. Než sem budu příště psát, tak je nafotím ať vidíte, jak dbám o svou bezpečnost na českých silnicích.

Žádné komentáře:

Okomentovat