pátek 16. září 2011

Osvětlení kola

Pátek 16.9.2011
   Vzhledem k tomu, že mě před nedávnem srazilo osobní auto, které vyjíždělo z vedlejší silnice a také vzhledem k tomu, že manžela kamarádky přesně ve stejné situaci také srazilo auto, rozhodl jsem se zvýšit svou bezpečnost na silnici. Myslím si o sobě, že jezdím opravdu bezpečně a ohleduplně a jediný způsob jak zvýšit svou bezpečnost, spočíval podle mě ve zvýšení mé viditelnosti – lepší svítit na silnici jako cirkus, než se nechat přejet nějakým rychlým blbečkem, co nemá dost
času pořádně se rozhlédnout na křižovatce, nebo nevidí dobře proti zapadajícímu slunci, nebo co já vím co ještě... Vlajku mám ušitou z oranžové bezpečnostní vesty, takže s tím už se toho moc dělat nedá, i tak mám ale v plánu přidat tam také pár pruhů z vesty zelené.
   Co jsem ale zlepšit mohl, je osvětlení. Přesto, že zadní světlo vozím na handbiku od začátku, přední jsem nikdy nevozil. Jednak proto, že jsem ho považoval za zbytečné, když jezdím pouze ve dne a jednak proto, že jsem nepřišel na dobrý způsob jeho upevnění. Nedávno jsem ale narazil na internetu na světla, která perfektně splňovala moje požadavky. Protože se mi čas od času stávalo, že se mi zadní světlo, vlivem otřesů kola na nekvalitních silnicích, během jízdy ulomilo, sháněl jsem něco co bude nejen jednoduše použitelné, silně svítivé, ale i otřesům-vzdorné.
   Byla to světla Knog. Na kolo se připínají pomocí jakéhosi, řekněme, pružného klipu, takže nehrozí, že by se v nějakém slabém místě odlomila, svítí nepřehlédnutelně a navíc je možné přední světlo nainstalovat na opěrku nohy. Obě světla napájejí dvě AAA baterie. Přikládám fotografie předního i zadního světla a také dvě videa, kde můžete vidět světla pracovat.









   Mimochodem, v neděli jsme se s Radkem Fabiánem a Tomášem Mošničkou zúčastnili další časovky pořádané sportovním klubem DaBa, kde si na konci, při vyhlašování vítězů, Radek přebral ocenění za celkové vítězství v sérii. Zítra, tedy v sobotu se chystám na finálový závod Českého poháru handbiků v Praze. Moc se mi tam nechce, protože trať je opravdu náročná a já tam loni málem vypustil duši. Tak snad to letos bude lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat