pondělí 27. dubna 2015

Marathon Hamburg 26.4.2015

Stejně jako Evropský pohár handbike – EHC, patří seriál německých závodů Handbike Trophy k těm dobře obsazovaným a oblíbeným. Jedná se o závody, které jsou většinou pořádány jako součást německých městských maratonů. Letošní seriál začínal včerejším maratonem v Hamburku. Na startu stálo celkem 72 handbikerů a handbikerek. Mezi nimi
i závodníci světové špičky. A před námi rovinatých 42km.

Startovali jsme přesně podle programu v 8:50hod. Počasí bylo chladné, asi 10°C a velmi mírně mžilo. Po nepříliš kvalitním rozjetí na krátkém úseku označeném jako warm-up zóna jsem měl ze závodu a především ze startu trochu strach.

Brzy po startu se závodní pole natáhlo a začalo se trhat. Snažil jsem se být na dosah vedoucích závodníků pelotonu, protože se dalo očekávat, že při některém z dalších nástupů se budou tvořit další malé skupinky. A bylo by škoda nechat si ujet špičku jen proto, že nastoupila někde pět šest lidí přede mnou.

Asi po čtyřech kilometrech se na čele vytvořila zhruba šesti členná skupina, ve které jsem byl i já. Tempo závodu mírně pokleslo a za nás se dotáhla skupina, kterou jsme před chvílí odpárali. Začalo se znovu zrychlovat a trhal se peleton. Stálo mě to hodně sil, ale udržel jsem se v první pětičlenné skupině ve složení Jeffre, Van De Steene, Merklein, Christiansen a já. Zase se trochu zpomalilo a toho asi na sedmém kilometru využil Christiansen a pokusil se o únik. Nikdo ho nepronásledoval, protože asi všichni počítali s tím, že do cíle nevydrží.

Naše, teď již jen čtyřčlenná skupina pokračovala dál v dost vysokém tempu. Často se nastupovalo a zpomalovalo. Já jsem měl co dělat, abych pochytal všechny změny tempa a musím sebekriticky přiznat, že jsem se s ostatními jen vezl. Na to, abych takhle kvalitní skupinu táhl, ještě nemám. 

Printscreen záznamu ze sporttestru

Asi 5km před cílem jsme hodně zpomalili a moje srdce se pomalu vrátilo na své místo. Začalo se taktizovat, nikdo nechtěl skupinku dotáhnout do cíle a připravit se tak o cenné síly ve spurtu. Tak to pokračovalo až skoro do cílové rovinky. Tam proběhl krátký ale ostrý boj o medailové pozice. Já skončil na pěkném pátém místě. Ještě, že ten pomalejší úsek netrval déle. Jen pár vteřin po nás totiž cílem projela skupina našich pronásledovatelů. Pro první místo si s obrovským náskokem dojel Christiansen, druhý skončil Merklein a třetí Van De Steene.

Nemám ze závodu tentokrát žádné fotografie ani videa. Neměl jsem s sebou nikoho, kdo by natáčel nebo fotografoval a kameru na helmu jsem nepoužil, kvůli deštivému počasí.

Výsledky: ZDE



Žádné komentáře:

Okomentovat