pondělí 13. července 2015

Vrátná dolina 11.7.2015


Závody ve Vrátne doline, součásti NP Malá Fatra, jsou výjimečné. Příroda, která se tu vystavuje ve své plné kráse, tvoří nezapomenutelnou kulisu tohoto neprávem poněkud opomíjeného podniku. Navíc se jedná o závody spadající pod UCI, kategorie C1, což by je mělo dělat ještě daleko více
vyhledávanými.

V plánu na víkend byly dva závody. Sobotní kriterium na 36km – 4 kola á 9km a nedělní časovka na 11km. Kdo zná Vrátnou dolinu ví, že to není profil vhodný na nedělní cyklistický výlet s rodinou. Naopak, stoupání téměř pod dolní stanici lanovky na Velký Kriváň vám dá opravdu zabrat. Toto stoupání jsme v sobotu absolvovali čtyřikrát.

Před startem

Start byl společný pro kategorie MH3, MH4 a MH5. Stejně tak bylo společné i hodnocení. Brzy po startu se startovní pole roztrhalo na malé skupinky. V první byli Skrzypinski (POL) a Ablinger (AUT). Ve druhé já, Slovinec Sever a Polák Lyko. Za námi jezdil osamocený Dano Kukla a za ním skupinka ve složení Mošnička, Šelinga a Tománek. V posledním kole se mi podařilo vytvořit si malý náskok před Severem a Lykem. S tímto náskokem asi 10 vteřin jsem pak dojel do cíle na třetí pozici za prvním Skrzypinskim a druhým Ablingerem.

Start kriteria

Nedělní časovka byla náročnou tečkou za náročným víkendem. 11 km naštěstí není příliš dlouhá trasa, tak se to dalo zvládnout. Před závodem jsem si dal záležet na kvalitním rozjetí, abych nenastupoval na start ztuhlý. Na takto krátké a profilem náročné trati by to byla fatální chyba. Minutu za mnou startoval Polák Skrzypinski. Na devátém kilometru na vrcholu stoupání mě dojel a předjel, ale v prudkém klesání se mi podařilo těch několik metrů, které mi nadělil stáhnout a cílem jsem projel čestně před ním. Skončil jsem tak opět na třetí pozici za prvním Skrzypinským a druhým Ablingerem. Tedy stejné pořadí jako den předtím.

Vyhlášení vítězů

Výsledky krteria a časovky

A na konec ještě jedna důležitá informace, tedy alespoň pro mě důležitá. Před necelými třemi týdny jsem si nechal do předního kola vplést wattmetr PowerTap. Nemám za sebou ještě žádné sportovní testy s tímto měřičem výkonu, takže se s ním teprve učím jezdit. Ale jedno mohu po Vrátné dolině tvrdit spolehlivě. Právě díky PowerTapu jsem zajel tak slušný výsledek. Celkem rychle jsem vypozoroval, jak mé tělo reaguje na jaký výkon, tedy velmi přibližně, ale přeci. Pod 100W je to pohoda, 150-200W už je to docela náročné a nad 200W je to dřina a tepy mi lezou pořád nahoru. Výkon nad 200W dokážu udržet jen v rozmezí pár minut. Ale výkon těsně pod 200W dokážu podávat alespoň 20 minut.

A podle toho jsem si rozložil síly na nedělní časovku. Nemám časovky rád. Vždycky se na začátku utavím a druhou půlku zpomaluji a trpím. Ale teď to neplatilo. V prvních kilometrech mi to přišlo jako chyba. Zdálo se mi, že výkon 200W je málo. Jenže pak se ukázalo, že to funguje. Sice můj výkon ke konci klesl asi na 194W, ale pořád jsem ještě dokázal zrychlit na posledních dvou kilometrech a nezpomalil jsem. Myslím, že investice do tohoto přístroje byla dobrou volbou.

Video: youtube



Žádné komentáře:

Okomentovat