středa 9. září 2015

Fränkische Schweiz marathon 6.9.2015


Pro mě novinka, závod Fränkische-Schweiz marathon se startem v německém městě Ebermannstadt. Protože se konal poměrně blízko za českými hranicemi a protože nejlepší trénink je závod, rozhodl jsem se zúčastnit se tohoto podniku NHC (National Handbike Circuit). Německé obdoby Českého poháru handbike. Trasa vede po silnici
s perfektním povrchem a prochází srdcem oblasti Fränkische-Schweiz podél říčky Wiesent.

Na startu stálo necelých 30 handbikerů a handbikerek. Kromě mě a Tomáše Mošničky byli všichni startující domácí, tedy Němci. Brzy po startu se na čele zformovala 8členná skupinka, jejímž nejtvrději pracujícím členem byl Thorsten Purschke. Na vedení skupiny se ale střídali v podstatě všichni členové. Vypadalo to jako trénink na týmovou časovku. Tato práce s sebou přinesla celkem vysokou průměrnou rychlost. Ale také postupně připravila skupinku o několik členů, kteří nedokázali čelit jejímu vysokému tempu.

V postupně se zmenšující skupince jsem se udržel až do čtyřicátého kilometru, kdy se, v té chvíli pětičlenná, skupinka v krátkém úseku ostrých zatáček roztrhla. Do úniku se dostal evidentně nejlepší Thorsten Purschke a jeho týmový kolega Olaf Heine. Nemělo smysl tuto dvojici stíhat. Věděl jsem, že na zbývajících dvou kilometrech bych měl co dělat, abych je docvakl a stejně bych neuhájil lepší než třetí pozici. To jsem se spíše soustředil na výhru ve své skupině. To se mi podařilo a umístil se tak na celkovém třetím místě.

Kupodivu mi ani tak moc nevadilo nepříjemně chladné počasí. Silnice byla mokrá po nočním dešti a teploměr v 8:20 ráno, tedy při našem startu, ukazoval 8°C. Nemám bohužel žádné video ani fotografie ze závodu, neměl jsem s sebou nikoho, kdo by to natočil/nafotil. Snad bude dostačovat odkaz na fotogalerii Brigitte Neuske.

Výsledky: ZDE
Fotogalerie Brigitte Neuske: ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat