pondělí 20. června 2011

EHC Louny

Pondělí 20.6.2011
    V sobotu 18.6 se v Lounech konaly dva závody EHC, časovka a kritérium.
    Sice to ráno vypadalo, že během závodu bude pršet, ale měli jsme štěstí a prvních pár kapek spadlo až těsně po dojetí posledního závodu, tedy kritéria na jednu hodinu a jedno kolo handbiků kategorie MH3 a MH4, které startovalo v 18.00hod. To, že nepršelo bylo fajn, ale teplota vzduchu nebyla zrovna taková, jakou mám rád a i silný vítr dělal závod spíše těžším. Před rokem si téměř všichni stěžovali na šílené vedro a tak nám pravděpodobně cyklistický Pánbůh naznačil, že je lepší si 
nestěžovat, držet hubu a krok a spokojit se s tím, co je zrovna k mání. Docela trefně vystihl kontrast loňského a letošního počasí Dušan Petřvalský, když řekl, že loni při závodu žebral o polévání studenou vodou, zatímco kdyby ho takhle někdo polil letos, tak by zmrznul dřív, než by dojel kolo.
    Dost ale o počasí, časovka startovala v 10 hodin a já jsem přišel na řadu v 10:54:30 hod. První půlka časovky byla podle mého gusta, jelo se převážně z kopce a po větru, zatímco zpátky se jelo přesně naopak, tedy do kopce a proti větru, je to koneckonců poznat i na mém čase z poloviny trati: 10:57:41min a z času v cíli: 26:17:56min. Nerad bych, aby to vypadalo, že se tu vymlouvám na podmínky, protože ty byly pro všechny závodníky stejné, vlastně se vůbec nechci vymlouvat, protože svůj výsledek považuji za dobrý; ne výborný – to by bylo první místo, ale skutečně dobrý vzhledem k tomu jak dlouho na handbiku jezdím a jaké mám zkušenosti. Desáté místo na mezinárodně obsazeném závodě je pro mě něco o čem jsem do nedávna jen snil. Samozřejmě, že by to mělo větší váhu, kdyby v Lounech byla zastoupena větší část Evropské špičky, například Arkadiusz Skrzypinski nebo Joël Jeannot a kdyby Zbyněk Švehla, kterého osobně považuji, za jednoho z nejlepších českých handbikerů, neměl asi kilometr před cílem defekt a nedojížděl s prázdným zadním kolem. Takový je ale sport a desáté místo je pro mě v současnosti dobré místo.
    Ještě lepší pozici jsem uhájil v odpoledním kritériu, kdy se mi podařilo dojet devátý. Mrzelo mě, že právě Zbyněk se kritéria neúčastnil z důvodu důležitého závodu v triatlonu, který se konal druhý den. Právě jeho jsem se totiž chtěl udržet po startu a pokusit se zajet nějaký slušný čas. Takhle jsem bohužel nenašel nikoho s kým bych mohl během závodu spolupracovat a střídat se v táhnutí, protože jízda v háku znamená vlastně odpočinek bez nutnosti snížit rychlost. Celou hodinu jsem, až na pár výjimek, jezdil sám a jel tak spíše časovku. Z toho je také vidět, že se mám ještě co učit, protože by pravděpodobně pro mě bylo výhodnější, když už nemám na to někoho lepšího dojet, počkat si na toho kdo je za mnou a pokusit se o spolupráci s ním, jeho by to pravděpodobně zrychlilo a mě by to přinejmenším umožnilo stejně rychlou jízdu za menšího výdeje energie.
    Celkové výsledky si můžete prohlédnout zde: VÝSLEDKY. Z českých handbikerů se v kategori MH1.1 nejlépe umístil Ivan Dvořák (3. a 4. místo), v kategorii MH1.2 tradičně excelující Martin Kovář (2. a 2. místo) a v kategorii MH2 byl výborný Honza Tománek (8. a 6. místo).
Vzkaz pro Vaška: koukej se dát brzy do kupy!

Žádné komentáře:

Okomentovat