středa 1. června 2011

Závod DA-BA – Drevniky

Úterý 31.5.2011
    V neděli jsem se zúčastnil závodu organizovaného Povltavským sportovním klubem DA-BA. Trať závodu tvořilo pro handbiky 5 okruhů, každý 8,2km dlouhý a část mezi startem a cílem (start a cíl se nacházeli v jiných částech okruhu) dlouhá 3,3km, celkem tedy cca 44,4km. Start se nacházel v obci Drevniky a cíl poblíž vsi Homole.
    44km není pro handbike dlouhá trať, ale výškový profil této
tratě patřil k tomu nejtěžšímu, co jsem kdy jel. Snad leda loňský poslední závod Českého poháru handbike v Praze na Strahově byl podobně náročný. Na okruhu v Drevnikách jsme během závodu nastoupali přes 900 výškových metrů a to na dvou stoupáních v každém kole. První, přibližně 3,3km dlouhé začínalo hned po startu a druhé, podstatně kratší se nacházelo za vsí Borotice. Odměnou za tato nepříjemná stoupání pak byl dlouhý a poměrně strmý sjezd z Borotic, přes Hubenov zpátky do Drevniků, na kterém jsem dosahoval rychlostí přes 67 km/h.
    První dvě stoupání z Drevniků jsem absolvoval celkem v pohodě, další dvě kola závodu už byla těžší a ač nerad, musím přiznat, že poslední dvě kola jsem vyloženě protrpěl. Především v posledním kole, jsem během dlouhého stoupání zastavoval snad každých 300m. Prostě jsem neměl sílu. Když jsem se pak v cíli podíval na cyklopočítadlo a zjistil, že jsem těch „běžných“ 44km jel přes 2 hodiny, došlo mi, proč jsem tak grogy.
    Zbytek dne, po dojetí závodu, jsem byl tak utahaný, že jsem nedokázal ani sednout na vozík a něco dělat. Většinu času jsem strávil vleže na gauči, dalo mi práci i jíst.
    Na druhou stranu mě potěšilo vítězství nad Radkem Fabiánem a Tomášem Mošničkou, jedinými dvěma hendbikery, kteří se spolu se mnou závodu zúčastnili.
    Další podobný závod se zdravými cyklisty mě, spolu s Radkem a Tomášem čeká tuto sobotu. Dnes jsem od Radka dostal mail s informací, že trať je sice kopcovitá, ale rozhodně méně náročná, než ta v Drevnikách. Snad jen kvalita silnice by mohla být v některých úsecích lepší.
Výsledky: DA-BA.COM

Žádné komentáře:

Okomentovat