neděle 8. května 2011

Jevany a Český Brod

Sobota 7.5.2011
   Dnes mám v rukou zatím nejdelší štreku co jsem kdy ujel na jeden zátah. S kamarádem jsem se včera domluvili na dnešním společném švihu a v plánu jsme měli v podstatě dva cíle – Jevany a Český Brod. Trasu jsme předběžně probrali předem a pro jistotu jsme vzali turistickou mapu i s sebou. Celá trasa vede po zpevněných, většinou asfaltových silnicích a je vhodná i pro handbike.
    Celé odpoledně svítilo sluníčko a foukal mírný východní vítr. Nikam jsme se nehnali, já proto, že mám namožené ruce z předcházejících tréninků a potřeboval jsem se z toho
vyjet a Roman, protože nemá letos ještě skoro nic najeto. Většinu cesty jsem znal, protože už jsem tudy v minulosti jel, naprosto nové pro mě byly pouze dva úseky.
    Takže, vyjeli jsme z Petrovic zhruba ve 13hod a vzali to přes Netluky a Královice na Strašín. Tam jsem čekal první nepříjemný moment, protože přejet Černokosteleckou za Strašínem není zrovna bezpečné. Naštěstí nám přejezd hlavní silnice v nepřehledném úseku usnadnili hasiči, kteří na křižovatce zrovna asistovali u dopravní nehody. Přibližně 100m za křižovatkou jsme odbočili do lesa a vjeli na cyklostezku, kterou jsem doposud neznal. Povrch je v prvních 3/4 kvalitní a naprosto bezproblémový a v poslední 1/4 poněkud hrubý, ne příliš příjemný, nicméně bez děr a výrazných nerovností. Cyklostezka je na začátku i na konci uzavřena závorami, které zdraví cyklisté objíždějí a já na handbiku jsem je podjel. Celá stezka vede lesem, ze kterého jsme vyjeli u Svojetic, odkud jsme po hlavní silnici jeli do Struhařova. Tam doleva na Jevanskou silnici u které bych se na chvíli rád pozastavil, tahle část celé dnešní cesty, tedy Jevanská silnice je ten naprosto nejnádhernější úsek a jízda po ní je, řečeno skromně, dokonalá. Vede opět lesem, tentokrát ovšem listnatým a je úplně čistá, to znamená, žádné nerovnosti, žádné díry, žádná hlína, žádné listy, tahle silnice je jednoduše krásná.
    Projeli jsme skrz Jevany a ve Vyžlovce se zastavili na zahrádce hotelu Praha na malý oddech a jedno pivo. Obsluhující číšník byl velice příjemný, pivo osvěžující a vjezd na zahrádku bezbariérový a pohodlný, což nebývá časté. Podruhé jsme přejeli Černokosteleckou, tentokrát bez asistence, a přes Štíhlice pokračovali na Český Brod. Z Brodu jsme najeli na silnici 245 a zamířili na Vykáň s úmyslem odbočit zde na Vyšehořovice a na Horoušany, kde jsem chtěl zjistit jestli je pro handbike průjezdná cesta/silnice z Horoušan přímo do Jirn. Bohužel jsme se za jízdy trochu zakecali a zapomněli ve Vyšehořovicích odbočit vlevo, což jsme si uvědomili, až když jsme přijeli na most přes dálnici D11. Nechtělo se nám vracet se, tak jsme to vzali po 611 Na Jirny a odsud již klasicky přes Klánovice a Koloděje domů do Petrovic. Doma jsme ještě vyndali jedno pivko z ledničky a poseděli chvíli na zahradě. Byl to hodně povedený výšlap a já si to dneska skutečně užil.


Shrnutí cesty:

Trasa:

Pocity: Hodně příjemný švih.

Silnice:
o většině jsem tu už psal, takže ty zbývající
ze Strašína k Černokostelecké – ne příliš kvalitní ale dá se
stezka od Černokostelecké až do Struhařova – dobré až přůměrné
ze Struhařova do Jevan – nádhera
z Jevan do Štíhlice – žádný zázrak, ale dá se
Vykáň přes Vyšehořovice k silnici 611 – dobré, místy výborné

Statistika – cyklopočítadlo cca:
84 km
necelé 4 hod
20,5 km/h

Jak jsem slíbil minule, přidávám odkaz na reportáž z Memoriálu Karla Raise, jak ji vysílal program Nova Sport.

Žádné komentáře:

Okomentovat